jag tycker inte om när hästar spriiinger



Mmmm nu är det lördag och jag sitter hos mamma och pappa. De ligger och vilar båda två, som de gamla farföräldrar de är. Sitter alltså helt själv i köket och dricker vitvinsglögg alldeles ensam. Det är ganska skönt faktiskt. Har haft en skön och lugn dag idag. Gick upp halv elva och upptäckte till min förskräckelse att det varken fanns mjölk till kaffet eller snus hemma. Stänkte litet ögondroppar i mina rödsprängda ögon och snodde ihop en knut av trasslet på huvudet och sprang över till Pressbyrån. Där jobbade såklart min favorit-tjockis. Han som behandlar mej som en stamkund och faktiskt är ganska läskig. Jag hade bara köpt snus där två dagar i rad när han började hälsa på mej som om vi kände varann och avslutade besöken med "Vi ses imorrn!". Det kan han ju för sjutton inte ta för givet. När jag jobbade på Apoteket så gick jag av bussen där om mornarna och det föll sej därför naturligt att jag köpte snus och ibland lunch (färdigrätt) eller mellanmål (choklad) där innan jag fortsatte till jobbet. En dag kom jag in med mörkt hår istället för blont och detta var tamejfan inte okej. "Vad har du gjort? NI måste ju säga till innan ni ändrar utseende totalt förstår du väl. Jag är ju van vid hur ni brukar se ut". NI säger han. Alltså ni = stamkunder. Fan också tänkte jag och så försökte jag att köpa snus och allt det där någon annanstans i fortsättningen. Jag accepterar inte att vara stamkund någonstans någon gång. Nu har det fallit sej så illa att jag och Victor flyttat in i lägenhet som ligger mittemot.. Ni kan ju tänka er vart jag köper snus liksom och vem som nu för tiden vet var jag bor.

Det var den lilla berättelsen det. Resten av dagen har jag suttit och knåpat ihop julrim till alla mina julklappar. Är som vanligt skitnöjd med vissa och mindre nöjd med en del. Vad vet jag om Lindeman och ettåringars fantasier?


GES - Jävel på kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0