keep it cheap


Åh vilken tid det tar. Tvättmaskinen måste vara från medeltiden. Har precis tagit ut första tvätten som tog ungefär 1,5 timme för helvetesmaskinen att tvaga. Torkskåpet sjunger också på sista versen.. Jag handtvättade tre små plagg i akryl som jag hängde in för mer än två timmar sedan och de är inte torra? Det skulle gå fortare om jag stod och blåste på dem själv med min lilla lungkapacitet. Nu är andra tvätten i maskinen och efter det har jag två tvättar till. Vi kommer alltså vara klara lagom till sängdags ikväll, om ens då. "Jag funderar på att sätta in en torktumlare". Men sluta fundera då och gör't. Fucking cheap.

Jag tänkte att jag skulle utvärdera julbordet i fredags och jag ger det 4,5 getingar. Jag brukar inte gilla julbord ute, det kanske var slottskänslan som gjorde det men det var verkligen fantastiskt gott, speciellt laxen. Jag åt nog omega 3 så att det räcker för ett helt år. Nyss ringde mamma och frågade vad jag gillar mest på julbordet. Prinskorven svarade jag i min enfaldighet. Mm jo prinskorv är gött, men jag gillar allt. Mammas julbord går liksom inte av för hackor. Sill i dill och ris á la Malta på min palta. Hihi så roligt det är att rimma. Jag tror minsann jag ska skriva alla mina julrim nu meddetsamma. Det lär jag ju hinna innan tvätten är klar.

Kommentarer
Postat av: Anna-karin Jansson

Hello Mona! Jätte kul att du har en blogg!! Jag har svarat dig på min blogg. Kraaaaaaaaaaaam

2008-12-16 @ 15:22:34
URL: http://solenscentrum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0