Jag har inte mycket pengar i min kassa men jag hoppas det här ska passa



Sitter hemma hos mamma och pappa och dricker glögg. Första glöggen i år och den smakar helt underbart. Tyvärr så är min favoritglögg slut hos tillverkaren så den lär jag inte få smaka i jul. Idag har jag varit ganska passiv. Gick upp vid nio-tiden, åt frukost, städade, diskade, putsade fönster och tog bussen hit. Äckel-väder var det vid den tiden, isregn och blåsigt. En vanlig decemberdag i Kalmar helt enkelt. Hade med mej all tvätt inklusive sängkläder. Så nu har jag tvättat och tumlat hela halva dan och ska få sova i mjuka rena påslakan i natt. Det bästa som finns. Anledningen till att jag tvättade det här är för att det inte finns någon torktumlare i våran fastighet. Känns lite jobbigt att behöva breda ut ett dubbelpåslakan över alla köksstolar som säkert inte hade hunnit torka tills ikväll i alla fall.

Victor slutar sent ikväll så jag ska käka middag här, det blir stek. Mmmmumsig stek. Vi är jätte jättedåliga på att storhandla. När vi storhandlar så handlar vi massor med frukost och prylar och schampo och julmust. Sen när vi kommer hem och packar upp så märker vi att vi inte handlat någonting vi kan äta till middag. Och så säger vi - nästa gång... Men det slutar likadant då också. Jag skulle behöva bli snärtad med linjal på fingrarna eller luggad. Min kyl den är tom, mina pengar är slut, alla ledtrådar säger "förändra dej nu". Apropå det så var vi på Palace i fredags och tittade på Timbuktu och Damn. Jag hade jävla kul, där har jag inte varit sedan gymnasiet och Timbuktu var en skön liten liten man. Jag vill ha pengarr för jag är riktigt pank. Känner mej fasiken desperat. Jag vet att jag kommer överleva vintern liksom, men jag skulle vilja leva litet också. Och slippa köpa värdelösa julklappar till alla runt omkring mej som jag tycker så mycket om. Jag hoppas ni förstår att anledningen till att ni kommer få tubsockor i julklapp är för att jag inte har råd med något fancy och inte för att jag hatar er.

Jag tittar in på stylebystars och ginatricot och motherfucking asos och suckar "vad är väl en bal på slottet"....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0