Sex rimmande ryssar bara far förbi i 40-90?

Ahh nu är jag äntligen hemma från två hårda timmar på af. Jag höll på att somna, men jag gjorde mitt bästa och höll mej vaken. Förstår inte hur det kan vara obligatoriskt att behöva sitta och lyssna på någon som berättar hur man skriver www.ams.se eller hur man gör när man söker ett jobb. Fast det är klart, staten kanske tror att anledningen till att vi är arbetslösa är just för att vi är så sjukt obildade och omoderna att vi inte kan använda en dator. Det var som ett skämt och alla i salen suckade ikapp.

Jag såg två-tre stycken såna där som aldrig ansträngt sej ett skit, såna som Fredrik Reinfeldt tror att alla arbetslösa är precis som. "Jag-är-40-och-har-inte-jobbat-sen-1998-ge-mej-bara-mina-320-kronor-
om-dan-så-jag-kan-köpa-mer-tjack". De passar alldeles utmärkt på såna där träffar där man får lära sej hur man sätter på en dator och kollar sin mail. De förtjänar det nämligen. Men inte resten. Vi är bara inte lika lyckligt lottade som de som fick behålla sina jobb eller ens fick ett i första taget.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0