I'm in the prime of my life




Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har försökt hålla mej borta från datorn. Det har gått bra faktiskt.. Börjat göra upp scheman för mina arbetslösa dagar så att jag inte ska känna mej så värdelös och fortsätter leva under någon sorts rutin. Försöker tvinga mej själv att åtminstone gå upp klockan nio, det går oftast inte så bra eftersom jag inte kan somna om kvällarna. Jag har försökt med allt - träna hårt på dagen, inte äta på kvällen, zonmassage, yoga i sängen, dricka te, avslappningsövningar, räkna skitfår - you name it. Inget fungerar och det känns riktigt jobbigt. Det liksom susar och far i huvudet, jag får inte riktigt in andningen, inga sovställningar känns bekväma och fötterna är för varma.

I alla fall så har jag en liten glad nyhet och det är att jag och Victor fick lägenheten. Så om någon vecka eller två så är vi antagligen inflyttade och någorlunda klara. Då blir det fest. Nu måste vi bara skriva på kontraktet och adressändra. Typ.

Imorgon ska jag till af och träffa min handläggare Kerstin. Kerstin - Kerstin. Kul. Jag känner mej inte riktigt förberedd dock. Jag tänker ta det på största allvar för jag vill inte att någon ska tro att jag gillar att vara arbetslös och bara vill ha pengar. Jag vill faktiskt ha ett jobb, det är bara det att jag inte har rätta knycken än.

Väntar på att psykologen ska ringa mej och meddela en tid jag kan komma. Har fan väntat och väntat i mer än en månad på att få komma någonstans över huvud taget. Landstinget är inte direkt den snabbaste strutsen på savannen. Hela systemet känns jävligt diffust. Det känns som om de allihopa vill bli av med en. Första samtalet förklarade hon att de har ett nytt system nu och att jag skulle vända mej någon annanstans. Jag vände mej dit och hon där lät förvånad men sa att jag skulle få komma om tre veckor för att träffa en läkare som i sin tur skulle skriva en remiss. Träffar läkaren som inte skriver någon remiss utan ger mej ett telefonnummer till ett annat ställe och får det att låta som att de antagligen inte heller kommer ta emot mej. Ska i alla fall få en tid hos den här människan för hon PRIORITERAR unga.

Ära vare Gud i höjden. Och frid på jorden.



Jay-Z - Roc Boys (And The Winner Is)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0