Idag känner jag livet i mej


Det är ju onsdag igen. En får vare glad att en lever till det. Det har varit en ganska bra vecka hittills. Helgen var också bra. Var i Kalmarsalen i fredags med mitt gamla apotek-team. Björn Gustafsson & co. Borde inte nämna hans namn först egentligen för han var inte bäst. Det var Özz. Så att jag var på Özz & co. Stephen Simmonds var också där. Jag hade glömt att han fanns. Han spelade no no no no no no no no no no no no there's no limit. Kom hem runt 20-tiden, då blev det fredagsmat och Idol. Litet senare TP. Jag vann inte men det var roligt ändå. Det viktigaste är att man spelar tillsammans som Victor alltid säger.

Ta alltid ut glädjen i förskott, det värsta som kan hända är att du har varit glad i onödan. Så jag tänker i alla fall vara glad för att hyresvärden har sagt att vi får lägenheten även om vi inte fått skriva under något kontrakt eller blivit lovade något datum. Jag tänker vara glad för en hel del andra saker också från och med nu när jag läst det där underfundiga citatet på baksidan av Barran.
 
Väntar i alla fall på att hyresvärden ska ringa så vi kan få skriva under kontraktet någon gång. Skulle vara bra om vi fick veta när vi ska flytta in. Jag vill liksom börja planera litet grann. Det kommer nämligen ta ett tag att packa ned mitt rum i lådor. Här finns det grejer kan jag berätta. Det finns gamla parfymindränkta brev från mina brevvänner jag hade under 90-talet. Det finns dockor från 80-talet och kläder som är ännu äldre och intryckta längst bak i garderoben. Det finns trehundra miljoner skokartonger, femhundra miljoner skivfodral utan skivor i och sjuhundra miljoner veckotidningar med upplagor från allt mellan 1996-2008. Just det, så länge har jag varit utseendefixerad och smygläst Fråga Evas sexspalt. Det finns också pilatesbollar, vhs-filmer, döda krukväxter, papperskassar med skräp och en ännu omonterad sängram som jag aldrig kommer få sova i. Jag kanske borde slänga hela skiten men jag har inte hjärta till det. Jag är inte redo än. Jag är en samlare.


Angels and Airwaves - The Adventure



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0