Spoiler alert*

Idag vaknade jag tidigt, vid halv sju faktiskt. Så tidigt har jag inte behövt gå upp på flera veckor, så tidigt hade jag aldrig gått upp heller.. Men det är faktiskt Victors födelsedag och då måste man. När hans föräldrar knackade på så försökte jag sjunga med men jag fick helt enkelt inte fram några ord. Det var nog lika bra det, hade jag sjungit så hade Victors födelsedag blivit förstörd. Jag tänkte att jag skulle sjunga ikväll istället, om det givs tillfälle.

Hittills har det varit en bra, givande dag. Har avklarat två jobbiga telefonsamtal. Jag har fått ge Victor hans present. Jag har tittat på CSI Miami (*Horatio is ALIVE), Prison Break och Gossip Girl. Jag ska nu baka tårta till Victor och det ska bli redigt kul. Jag ska träna en stund också och gå en promenad. Egentligen skulle jag gå till arbetsförmedlingen, men jag tror inte att jag hinner det. Det finns fortfarande inga jobb att söka, det är visst bara rektorer, laboratorieassistenter och sjuksköterskor som får jobb i Kalmar i september. Men än så länge så lever jag och andas och jag klarar mej ett tag till.. Det är bara det att det inte är särskilt kul att vara ensam. Det var bättre förr när jag passade Siv ibland. Men på torsdag ska jag vara barnvakt och hämta Kajsamaja på dagis. Undrar hur det kommer gå. Hon kanske tror att jag är en främling. Fast hon kan i alla fall mitt namn - Äschte.

Nu ska jag få något gjort.

Counting Crows - Hanging Tree


http://www.uppdragbarn.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0