....

Idag hittills - två koppar kaffe och tre snus. Jag vill faktiskt sluta snusa men jag tror jag kommer bli superolycklig. Jag är redan lite torr i kanterna... Mina föräldrar försökte sluta snusa en gång. De tyckte ingenting var roligt längre. Det var ingen idé att laga god mat eller dricka vin på fredagar för så länge man inte fick någon efterrätt så var det förgäves. De blev apatiska. En fredagkväll när de precis ätit middag så sa mamma "jag går och köper snus nu" och pappa svarade bara "okej". Inga protester. Sen blev livet bra igen.

Jag önskar verkligen att jag aldrig hade börjat snusa. Jag gjorde det bara på fest i början för jag tyckte det var så äckligt att lukta kiss-rök i munnen och att dagen efter behöva tvätta håret direkt för att kunna härda ut bakfyllan utan att kräkas. Och jag snusar hellre än röker. Men att låta bli att röka var aldrig svårt. Det var bara att säga nej och så var det bra med det. Jag hade inte behövt ersätta det med snus. Vilket misstag. Och vad mycket pengar jag hade kunnat lägga på annat skräp istället. Men faktum är att när livet känns som mest skit så känns det bra att veta att man har en vän som heter göteborgs rapé som aldrig sviker en så länge man får tag i 40 spänn. Jag menar inte att jag aldrig kommer försöka sluta snusa, jag måste prova någon gång bara för att se om det funkar. Jag får skaffa en ny vän som heter Zonnic munspray. Endast 259 kronor för 200 sprayningar. Det är bara det att jag aldrig är särskilt motiverad till nånting. Jag går in halvhjärtad i det mesta eller så struntar jag bara i det. Det här med att orka göra saker borde jag verkligen jobba på. Hur ska jag orka leva resten av mitt liv om jag inte ens orkar gå till arbetsförmedligen? Nu har jag inte ens ett bra skäl till att inte göra det längre. Till och med igår kunde jag säga att jag inte fått ihop alla mina arbetsintyg. Men nu har jag det. Så nu har jag inga ursäkter längre. Imorgon händer det. Men det tar verkligen emot.

Har sjuk träningsvärk i midjan. Hade ju tänkt träna idag också, får se hur det blir med det. Annars ska jag ta en promenad nu. Men först, vattna blommor.

Jeff Buckley - Lover you should've come over

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0