Welcome to the first day of the rest of my life

Idag... vaknade jag klockan 7. Mediterade en kvart innan jag mixade ihop lite olika frukter, bär och yoghurt till frukost. Sedan  tog jag min vanliga jogging-runda till gymmet, där jag tränade som ett as tills mina muskler glödde, sen sprang jag hem igen. På vägen sprang jag förbi ICA och köpte sallad och lite annat nyttigt som jag snodde ihop till en liten lunch när jag kom hem. Drack självklart vatten till. Och stretchade ordentligt efteråt. Efter det skrev jag ut 20 kopior av mitt CV och hoppade upp på min nya fina racer-cykel. Jag tog en cykelrunda förbi Giraffen och sedan till stan. Lämnade ut mina 20 kopior till olika butiker och hälsade trevligt på föreståndarna. Sedan gick jag en runda på stan och köpte lite olika badsalter och oljor på svindyrt.com. Sedan handlade jag mat. Bara nyttig mat såklart, tittade inte ens åt McDonald's eller godisdelen på Konsum. Jag är aldrig sugen på sådant skräp ändå. Cyklade hem på min nya fina racer-cykel. Att cykla är ju både roligt och bra motion! Jag kom hem och 18 av de 20 jag lämnat CV till hade redan ringt och lämnat meddelanden på telefonsvararen, de sa att jag fått jobben och fick välja hur mycket jag ville ha i lön. Jag är inte riktigt säker på vilket jag ska välja. Så för att fördriva lite tid medan jag tänkte så bokade jag en resa för två till Maldiverna. Jag och Victor älskar ju att flyga, så vi tänkte att ju längre man får flyga, desto bättre. Har hört att man landar på en klippa också, och det är ju vårat favoritsätt att landa på, så därför valde jag den resan. Att den var till fyndpris gjorde ju inte saken sämre, 70000 bara. Som rea liksom. Nu tar jag en välförtjänt paus i sängen en stund innan jag ska laga ihop en riktig kalasmiddag till mej och Nils. Det blir jättenyttigt och gott. Självklart dricker vi vatten till.

Mmm. Inte riktigt så har min dag sett ut. Jag kan säga såhär.. Jag vaknade vid halv tolv. Gick upp och tittade på mina svarta ringar under ögonen och mitt fettiga hår. Suckade. Väckte Nils som egentligen började vid tio. Hans klocka hade inte ringt. Sedan satte jag igång diskmaskinen, gjorde rent spishällen (som jag lovat mamma). Släppte in och ut herr Jansson. Gjorde toast med massor av ost. Drack kaffe till. Kedjesnusade framför Oprah och började jaga resor till solen. Har inte hittat en enda som känns riktigt rätt. Just nu har jag en tom påse sourcream chips och en snusdosa med 30 använda snusar i locket bredvid mej. Victor var precis här och dumpade av ett kilo banankolor till mej. Det var min ljuspunkt på hela dan, alltså att jag fick träffa Victor. Pratade med mamma. Hon och pappa satt på balkongen på deras lyxhotell och drack vin och åt ostbågar från Kalmar. De hade legat vid poolen hela dan. De skulle snart ut och äta. Vet inte vad vi ska äta ikväll, det är ju fredag så det får väl bli köttbullar till makaronerna idag antar jag. Och ketchup. Och så vin till det. Jag har inte sökt ett enda jobb. Jag har inte hittat min cykel på Blocket. Jag har inte duschat än. Jag har inte varit utanför dörren. Jag har inte slutat snusa. Förlåt mej för att jag slösar bort mitt liv, nu ska jag ta tag i mej.

Cat Stevens - Oh very young

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0