Here comes the sun again





Vilken härlig dag. Jag är inte borta. Inte död. Inte insugen i något svart hål. Eller vad som nu skulle hända med oss om jorden gick under. Känns skönt.

Jag tog sovmorgon idag. Hade en helkväll på kött-huset igår med Emma. Lammfilé - en liten bit av himlen, ett stort glas vin - en klunk av lycka höjd över alla tvivel. Sen tog vi bussen hem, en ny biogas-buss. Dom är fina tycker jag. Luktar gott.

Idag, förutom att jag är väldigt tacksam för att jag lever, är egentligen en skit-dag. Jag har precis insett hur tråkigt det är att inte ha någonstans där jag behöver vara. Inte för att det är särskilt roligt att säga "Välkommen till Apoteket, Kerstin Strömberg" 200 gånger om dagen. Men om Stefan,Tore eller Ros-Mari skulle ringa nu och säga att du får tillbaka jobbet, vi gjorde ett stort misstag som lät dej gå, då skulle jag inte tacka nej. Det känns sjukt mycket bättre att känna att någon förväntar sej något av en än att bara sitta här och skriva i en blogg som ingen läser, förutom kanske Victor som är den enda som vet att den finns. Den enda som förväntar sej något av mej just nu är Siv. Vi gick nog en halvmil idag, men hon var fortfarande inte nöjd. Krävande hundjävel. För det andra så äter hon ingenting. Hon smakade en smula av min macka i morse, men efter det ingenting.. Hon kanske förväntar sej att jag ska laga en festmåltid åt henne. Synd att hon inte kan prata, allt skulle vara så mycket lättare då. Hon kan säga mamma faktiskt, så häftig är Siv.

Five For Fighting - Easy tonight














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0