I'm begging you to be my escape


God förmiddag. Här ligger jag i soffan med tända värmeljus och filt för jag fryser så förjordat. Men också för att det är mysigt såklart och jag vägrar skruva upp elementen till max, i god miljöanda. Kaffet är uppdrucket och frukosten uppkäkad. Börjar eventuellt bli lite förkyld, för det killar i halsen och jag är en smula snuvig. Igår tog jag sprutan, och det beslutet var noga övervägt och genomtänkt. Jag gjorde det för the greater good of humanity och absolut inte för min egen skull. Jag offrar hjärna mina orakade ben eller kalla händer för att andra ska få leva. Ja jag offrar ta mej tusan hela mej för den skullen. Jag har haft värk i armen sen jag gick och la mej igår kväll och varje gång jag råkat rulla över på vänster sida har jag vaknat av smärta. Det är ungefär som att ha ett 10x10 cm stort bultande stenhårt blåmärke. Jag är nyfiken på hur mamma och Nils reagerade. Jag har åtminstone ingen feber eller frossa och det är skönt.

Annars var det en härlig dag igår. Jag och Emilia gick en låång promenad med Siv. Sen snusade jag lite på valparna, they smell lovely. Jag fick tillbaka min tenta och fördjupningsuppgift med kommentarer från läraren. Det var jätteroligt att se vad hon tyckte och hon tyckte VG på båda (what up!). Sen halvsov jag en stund med Twilight på i bakgrunden, jag tröttnar aldrig på den. How could I? Edward är ju med och han är vacker. Titta bara på bilderna..

Usch.


Eww.


Näee.


Han tycker också mycket om kräftskiva.



Sen kom Victor hem och lagade mat, pasta med räkor och kräftstjärtar och jag tittade på Bonden och Oskyldigt dömd. Just det, jag fick mail från Ros-Mari där hon frågade om jag ville jobba extra nästa vecka. Självklart vill jag det, när jag är lusus-pankus. Och jag har längtat efter att få göra något annat för en gångs skull, även om det är att plågas till döds av 150 idioter om dagen..

Idag har jag "favorite songs of favorite artists"-playlist på repeat:
Josh Rouse - It's the Nighttime
Imogen Heap - Hide And Seek
Relient K - Who I Am Hates Who I've Been (acoustic)
Relient K - Be My Escape (acoustic)
Jack Johnson - Good People
Jack Johnson - Taylor
Jack's Mannequin - MFEO - Pt. 1: Made For Each Other, Pt. 2: You Can Breathe
Jack's Mannequin - Rescued
The Red Jumpsuit Apparatus - Cat And Mouse
Angels & Airwaves - The Adventure
Angels & Airwaves - Call To Arms
Heather Nova - Maybe Tomorrow
Belle And Sebastian - Get Me Away From Here, I'm Dying
Eskobar - Move On
The All-American Rejects - Gives You Hell
Veronica Maggio - Gammal Sång
Dashboard Confessional & Adam Duritz - So Long, So Long

Ska försöka plugga lite idag, men jag vill verkligen inte. Det är världens segaste skitkurs, hälsopsykologi, och den är alldeles för vårdinriktad för att intressera mej. I don't care about örter, ayurveda, kinesisk medicin och meditation. Eller det gör jag ju, men jag vill inte behöva läsa om det på b-kursnivå. COME ON!

Anyhow, I'm awesome.



Kommentarer
Postat av: Emilia

Ja fy vilka bilder:P



Tillåt mig att drömma mig bort...

2009-12-12 @ 15:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0