just another night


Ja, nu är klockan nio och jag skulle suttit på jobbet. Istället ligger jag i soffan, med halsont och början på en ny förkylning. Det är dock inte enda anledningen till att jag är hemma. Igår insåg jag att jag hade alldeles för mycket att göra i skolan för att ha tid med att jobba heltid. Jag har knappt koll på allt jag missat, eller ska lämna in senast denna vecka. Som grädde på moset har min studiekamrat tagit en sista-minuten till Thailand och kommer inte hinna hem till vår redovisning. Damn you Evelina! I lördags satt jag uppe till tre på morgonen eftersom Victor skulle börja jobba 03.50 och var orolig att han inte skulle vakna. Det gjorde han inte heller, så det var tur att jag var vaken och kunde ruska om honom. När han gick på sitt pass, gick jag av mitt och sov till 12. Vad tror ni denna procedur fick för konsekvens? Jag kunde självklart inte somna igårkväll, medan Victor kunde sova otroligt gott = snarka otroligt högt = Kerstin sover ingenting. Det börjar med att Victor rullar över på rygg, jag börjar koka inombords eftersom jag vet att snarket kommer snart, så jag blir röd om öronen av ilska, men håller tillbaka och ber honom med en ängels tålamod att "älsklingen kanske kan lägga sig på sidan så är han jättesnäll och duktig?". Victor vrider huvudet åt sidan, och jag säger "kan du vända resten av kroppen också gulleplutt?". Det händer ingenting, så jag börjar putta på människan och tillslut får jag över honom på sidan. Jag sluter ögonen, slappnar av, tänker på trevliga saker och vaggas in i rytmen av mina andetag. DÅ börjar snarket igen, fast människan ligger på sidan. Jag tappar tålamodet en smula och ryter "älskling sluta med det där". Victor slutar inte. Jag blir röd i hela ansiktet och svettas, men försöker tänka bort snarket. Det går inte. Jag ryter högre "kan du vara tyst?". Det blir tyst. I tio sekunder. Ja. Det var den sömnen det.




Nu ska jag lyssna på drop-a-beat-hits och adolescent memories:

Wyclef Jean - Perceft Gentlemen
Timbuktu - Det Löser Sej
Snook - Kommer Ifrån
The Pipettes - Pull Shapes
Hoffmaestro - Young Dad
Fatboy Slim - Praise You
Ben Folds - The Luckiest
Imogen Heap - Hide And Seek
Blink 182 - Stay Together For the Kids
The Ark - It Takes A Fool To Remain Sane

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0