LIVE IN THE NOW


Sitter här och drömmer lite grann. Om Grekland, turkost hav och stora vågor, mjuk sand mellan tårna, varm sol och brunbrända ben, fetaost och kall Amstel på balkongen. I die..


 

Vem har sagt att man inte får drömma? Hur ska jag annars kunna leva? Drömmar är som luft för mej. Jag är aldrig riktigt nöjd med min situation så jag måste ideligen försöka föreställa mej hur mitt liv skulle kunna vara, eller hur det kommer att bli.. när jag drömt färdigt. Jag kan inte leva i nuet, det kan ingen. Eftersom vår uppfattning av nuet bestäms utifrån gamla definitioner och präglas av tidigare erfarenheter, så man kan aldrig riktigt se saker "med nya ögon", om du inte är totalt efterbliven eller fullkomligt dement.

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0