Pillret


Ligger utsträckt i soffan och försöker hitta motivation till att läsa ut pocketboken vi ska ha seminarium om på måndag. Jag har cirka 220 sidor kvar, men det är så trist att läsa under tvång. Egentligen är boken riktigt bra och jag önskar jag hade upptäckt den för ett halvår sedan när jag fortfarande hade gott om tid till att läsa. Men det är så mycket annat jag vill göra - kolla på klänningar på asos-rean, äta godis, kolla på Melrose.. Jag har en tvätt på också, som jag nog måste hämta nu. Att tvätta är jag minsann motiverad till, men inte till att läsa en bra bok som jag dessutom MÅSTE läsa för att få godkänt! Hur är jag skapt? Boken heter i alla fall Pillret och handlar om psykofarmaka och läkemedelsindustrier och forskare och sånt. Skriven av en journalist som inte ens för en sekund råkar förlora sin objektivitet. Det tycker jag är sjukt imponerande när man skriver en hel bok om ett känsligt ämne. Jag skulle aldrig kunna göra det utan att mejsla in mina egna åsikter.

Nu ska jag hämta tvätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0