thats what friends are for



Sitter i soffan hemma hos mamma och hatten. Äter ostbågar och dricker rödvin, tittar på Let's dance. Har fått god middag med chilifläskfilé och hemmastekt rösti. Hemmagjort är det finaste ordet jag vet. Nu är det Alvedon-reklam. Jag älskar den stora snutte-hunden för den offrar sej för den lilla tönt-hunden. Gulle gulle den. Tittade på Bolt häromdan. Vad är det med Disney och att göra filmer om djur som är så sjukt sjukt gulliga så att man, när filmen är slut, är redo att offra allt för att hjälpa hund-jäveln? Jag älskar Bolt för han gos-gnäller och är sådär lycklig när hans öron fladdrar i vinden.. Som Pepsi brukade göra. Om jag fick välja så skulle jag vilja bo i ett vitt litet hus med min händige karl, tre ung-jävlar och MASSOR av hundar som skrattade och fladdrade med öronen hela tiden. Om Victor bara kunde sluta vara allergisk. Fast om jag fick ett vitt litet hus, så kunde min händige karl kanske bygga ett till litet hus som hundarna kunde bo i?

"De har en helt annan estetik som jag föredrar" säger Carl Jan om Japan. Synd att han inte flyttat dit. Jag vill inte se honom mer. Vilka är ni som röstar egentligen? Han fick fyra treor ikväll och det ska han fira med champagne ikväll?! Carl Jan ska bort. Morgan 4 life!

Idag har jag haft en välförtjänt slapp-dag med TV4, scones, ingefärs-te, snus, godis, The Mentalist och soffan såklart. Har inte gjort mycket.. Fixat en film som heter Ungdomens råhet. Vi ska nämligen ha tonårs-seminarie om ett par veckor och titta på denna film, sedan diskutera den utifrån ett antal frågor. Jag ska vara mer förberedd än någon annan och ha sett filmen före alla andra. Smart drag, Kerstin. Jag har inte skaffat några böcker till den här kursen än, så jag tänkte liksom ta igen det genom att ha sjukt mycket att säga om film-jäveln.

Författaren Ingrid Carlberg har skrivit Pillret som jag snackat om innan.. Jag var bara tvungen att maila henne idag för att på något sätt kunna uttrycka min beundran, tyckte att hon frickin deserved it. Jag minns knappt vad jag skrev, det var liksom mest i stundens hetta, men ord som imponerad, mållös, inspiration och idol är ett litet utdrag. Hon har i alla fall mailat tillbaka.. det hade jag inte riktigt väntat mej, anyhow, det här skrev hon:

"Hej Kerstin! Tack för ditt mail! Jag blev alldeles överväldigad av dina fina ord. Lycka till med ditt skrivande och dina studier. Pillret var resultatet av tre års slit och jag var mer än en gång nära att kasta allt i sjön. Pillret är det svåraste och mest utmanande jag någonsin gett mig in på. Samt, så här i efterhand, det roligaste."

Känns kul att ha gjort en dagens goda gärning. Min kusin Erik brukade ha en sån grej för sej en sommar för några år sedan. Det kunde vara grejer som att tända en cigg åt en främmande människa som inte såg ut att hitta sin egen tändare.. Jag brukar fundera en del på sånt där ibland. Varför vissa människor tycks ha så jävla svårt fört att säga snälla saker till någon som förtjänar att höra dem? Jag tycker att komplimanger är något av det bästa och mest givande vi har att erbjuda/ge andra. Herregud människa, om du tycker att Anders har snygga skor, varför säger du inte det till honom? Vad är det värsta som kan hända? Att du har gjort honom glad? Att du erkänt att du faktiskt tycker han har något snyggt som inte du har? Snåljåp.

Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0