fredagspepp



Nu är det fredag och jag har verkligen längtat. Det är skönt med helg när man förtjänar att vara ledig. Och det var längesen jag förtjänade det. Jag har äntligen pengar på kontot så jag har precis varit på Konsum City och köpt Kalmars kanske dyraste laxfilébitar. Tänkte vara en duktig hemmafru ikväll och laga mat och tända ljus och sånt krafs. Jag kan ju åtminstone låtsas att jag är romantisk. Igår var jag också det. Det var bara det att Victor inte hann komma hem för att få uppleva det. Jag somnade nämligen, men innan det så satte jag ett litet grattis-på-namnsdagen-paket innanför dörrn så han skulle se det direkt när han kom hem. Ingenting han blev lika glad för som jag hade blivit. En super-handkräm och bomullsvantar att ha på under natten så att krämen kan verka ordentligt.

Första skol-veckan är avklarad och hittills har det varit jättekul och väldigt intressant. Nu väntar en sjukt rolig helg i Göteborg med Victor, Tobbe och Hanna. Tåget går vid 8 imorgon bitti och då får vi väl checka in på hotellet så fort vi kommit fram antar jag och hoppas jag. Sen ska vi göra stan och äta god mat och supa oss fulla. På söndag är det Oasis-konsert och på måndag eftermiddag åker vi hem.

Igår fick jag två utbetalningskort på posten, det ena från alfa-kassan och det andra från csn. Det tog tre MÅNADER för alfa-kassan att skicka mina pengar. För csn tog det tre DAGAR. Vilken fruktansvärd skillnad det är på att få och att låna pengar av Sverige. Man ska verkligen ner i skiten innan man förtjänar ett jävla öre. Det ska bli så skönt att slippa känna sej både värdelös och pank på samma gång. Jag ska göra allt för att aldrig behöva ha med dem att göra hädanefter. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Kära Alfa, må ni brinna i helvetets lågor. Tack för pengarna, hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0