whatever



Nu sitter jag i soffan och dricker öl, samtidigt som Victor lär Fredrik att spela "Sommaren är kort" på gitarr. Det går... bra.
Emelie, Moa, Toffa och André kommer snart hit och så ska vi gå ut en sväng. Gött liv. Jag har haft ett par slappa dagar på jobbet, för vi har medlyssnat ihop med de nya vikarierna. Geidre har suttit hos mej i tre dagar och blivit duktigare och duktigare. Det enda jag behöver göra är att nicka godkännande när hon tittar frågande på mej ibland. Men såhär funkar jag tydligen: Efter att jag suttit still på en stol i åtta timmar i tre dar i rad så börjar det kännas litet jobbigt. Det kryper liksom i mej och jag vill ha kontroll över min egen dator och min statistik. Jag vill ta mitt ansvar. Det känns inte okej. Så jag sa till chefen att jag vill jobba och inte medlyssna. Det fick jag inte. "En dag till" sa hon. Men jag fattar inte varför jag vill jobba? När jag kan få lika mycket betalt för att sitta på en stol? Jag antar att jag är en snäll flicka. Snäll och duktik.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0