solen i ögonen och spilld mjölk överallt



Jag sitter och lyssnar på Lars Winnerbäck. Det var tamejfan tusen år sen sist och han är så vårig precis som vädret så jag var tvungen att sätta på'n. Hade glömt vilken fucking poet han verkligen är.

Siv kom vid åtta ungefär, hon är på jättebra humör idag och inte alls orolig som hon brukar vara. Victor, jag och Fredrik har gett henne skinka och all uppmärksamhet nu på morgonen så hon blev alldeles salig. Tog en promenad till kattrumpan och vågorna kluckade sådär härligt samtidigt som solen kikade fram bakom molnen och fåglarna kvittrade som galna. Svanarna hade bullat upp fjädrarna så de såg ut som små båtar som låg och gungade i vattnet...





Nyss lämnade Victor mej för fyra dagar i Stockholm med tre boyz och en Ålandskryssning. Som tur är så börjar inspelningen av "Färjan" idag igen, just på deras Cinderella-färd, så nu kan de dricka okristligt mycket öl och hälsa till morsan i Linköping så att hon kan se det på Kanal 5 hemma i stugan. Äsch! Jag ska leva loppan här hemma i lägenheten. Slänga snusar på golvet, prata i telefon när jag äter middag, sprida ut smink och hårspännen i hallen, spilla på golvet och torka upp det med strumpan, låta Siv håra ner i sängen, vara uppe sent på natten och leva rövare med Guitar Hero (vi har köpt ett nytt - Legends of rock) och Singstar, lämna ljus tända och allt det där jag inte får göra när Victor är hemma.. När han kommer hem så är lägenheten sunkig, uppbrunnen och hyresvärden har vräkt oss. Hoppas inte Victor läser detta.

Här har ni en liten bit ur en alldeles förträfflig låt:

"Efter slask och is och snö fanns plötsligt nåt att leva för
när allt som vintern gömt sköt upp ur marken
Det var nånting om befruktning det var nåt om hur man gör
Det liksom for omkring det måste varit pollen
Vi skrattade och drack vin direkt ur flaskan som sig bör
när det är vår och fest och man har tappat kollen"

Lars Winnerbäck - Pollenchock och stjärnfall

GÅ UT IDAG!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0