I denna ljuva sommartid


Idag är sista skoldagen. Jag håller med andra ord på att göra mej litet fin. Med fin menar jag avklippta jeans, svarta strumpbyxor, svart tröja och svarta ballerinor. Inte särskilt somrigt. Inte alls blommor i håret eller sandaler. Å andra sidan så ska vi inte ha skolavslutning i Birgittakyrkan och vädret verkar opålitligt. Ingen ljuv sommartid eller någon vänlig grönskas rika dräkt.

Jag har jobbat och pluggat och slavat hela veckan, imorgon jobbar jag igen 9-17 vilket inte känns lockande. Vi ska nämligen ha "klassfest" ikväll och jag räknar med att vissa av oss ska få åtminstone litet grann innanför västen. På måndag börjar jag heltid på Apoteket och jävlar i min låda vad rik jag kommer vara i sommar.

Vi har sagt upp lägenheten och hyresvärden verkade bli jätteledsen. "Hur ska jag hitta så trevliga hyresgäster igen?" sa han och jag och Victor dog av dåligt samvete. Jag är sugen på att köpa en bo-rätt istället, ta ett lån och slippa höga hyror. Kolla in denna. Jag trillar av stolen när jag tittar på bilderna. Undrar just om jag får ta ett lån?! Mmm...


Kommentarer
Postat av: Anna-karin Jansson

Hej Vännen!

Ja den lägenheten var väldigt fin!

Vi ses på söndag =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0