the man the myth the concept




Jag älskar Lasse Berghagen. Jag älskar Allsång på Skansen och Teddybjörnen Fredriksson. Hans visdom och hans blåa kavaj. Här ska ni få ett par citat sagda av denne store store man.

"Jag, Magnus Härenstam och Björn Skifs tog båten ut till Dalarö. Vi satte oss på en bänk och drack kaffe med kron i, precis som i Calle Schewens vals. Vi satt där och bara grät - det var så mycket sommar."

"Jag är ingen grubblare, jag är en grundare. Grubbel leder inte till något, men att grunda är bra, för livet är så stort och fascinerande och det är en sådan underbar gåva att få vara här."

"Det finns ett ord som inte är så vanligt i Sverige längre - ordet tacksägelse. En sorts innerlig glädje att få vara med om det här stora."

"Min fru säger: 'Äpplet i trädet är rött och vackert.' Men jag säger: 'Tänk att trädet kan växa i denna torra mark.' Det är typiskt mig, jag ska liksom alltid gå vidare."

Jag älskar denne man. Av hela mitt hjärta. Ta emot kramen nu, mina vänner. Ta emot den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0