SHOW NO MERCY

Brukar du..

peta dig i näsan: ja varje dag hela tiden
titta på dig själv i spegeln: ja
gnälla: alltid, till och med när jag sover
skrika: nej bara när jag bråkar
sova: ibland
ha ångest: ja, det är luften jag andas
drömma: ytterst sällan
gå i kyrkan: bara på julkonsert i Domkyrkan
röka: aldrig i livet
gå i skolan: ja
ljuga: ja
lita på folk: nej, jag utgår ifrån att alla ljuger, bedrar, förskönar eller förvränger (och jag har oftast rätt!)

Tror du..

att du kommer bli något: nej, jag vet
på gud: nej
på rymdvarelser: ja självklart
på ett liv efter detta: ja
att du kommer leva länge: ja, det tar jag för givet

Favorit..

partylåt: M.O.P feat. Busta Rhymes - Ante Up (yap that fool)
färg: svart
butik: H&M
band: Counting Crows
maträtt: kåldolmar
godis: choklad
chips: sourcream, grill, dill, gräddfil, cheese m.m.
dryck: kaffe
konsert: Jay-Z eller Bruce Springsteen
skor: horstövlarna just nu
minne: jag har inget minne?

Dilemmat..

McDonald's eller Burger King
Blondin eller brunett
Surt eller salt
Jay-Z eller Kanye West
Kaffe eller te
Stockholm eller Göteborg
Desperate Housewives eller Gossip Girl
Scrubs eller How I Met Your Mother
Utekväll eller hemmakväll
Julafton eller Nyårsafton
Edward eller Jacob
Gina Tricot eller H&M
Ge eller
Pengar eller kärlek
Personlighet eller utseende
Chips eller ostbågar

Men jag har mycket annat att berätta. Inatt födde lilla Siv fyra små nakna bebisar och en med päls och käkade moderkakor. Jag ska gå dit lite senare idag och kolla läget, jag bara måste se hur hon är som puppy-mommy.

Victor har precis lämnat mej ensam, för att hänga i Västerås en hel vecka. Jag kommer få julpynta själv (vilket inte gör någonting, för då får jag som jag vill), sova själv, äta själv, vakna själv, göra kaffe själv.. Jag kommer sakna honom, men a man's gotta do what a man's gotta do..

Imorgon är det deadline på en seminarie-uppgift och jag har inte ens öppnat böckerna. Känner på mej att det blir en lång natt.

I förrgår natt läste jag ut sista Twilight-boken och jag känner mej död inombords, hjärtat blöder och jag trodde aldrig att jag skulle kunna välja mellan Edward och Jacob, men nu förstår jag ju. Förresten så såg jag Taylor på Jay Leno igår. Han är inte särskilt snygg i verkligheten, han är i målbrottet, han är kort, han skrattar nervöst hela tiden och på det hela taget verkar han rätt mesig. Uppenbarligen är han en bra skådespelare. I alla fall så är  Bella och Edwards kärlek den vackraste kärlekshistorien EVER EVER, Brokeback Mountain kan slänga sig i väggen.

Igår när jag försökte börja läsa en annan bok så kände jag pirret i magen och blev helt plötsligt sugen på att skriva själv. Saken är bara att jag inte ser någon historia framför mej, jag bara tänker på vackra ord och formulerar tankar när jag skriver.

Jag och pappa skulle gå på en Smart-Ekonomi-träff på stadshotellet igår, Skandiabanken höll i det och vi trodde att det skulle vara roligt och att vi skulle bli bjudna på käk och sånt. Näe då, hela pensionärsmaffian var där och man fick läsk och chips och salta pinnar. Vi drog. Sen åt vi middag på Larmgatan 10 och pratade om smarta uppfinningar. Jag känner mej driven att genomföra min idé, den är utmärkt och jag har gjort lite research - den finns inte än. Jag kommer bli rik, men ni kommer inte att få reda på vad jag tänker göra förrän det är färdigt och jag ligger och solar på en yachts däck med Margaritas i St Tropez. Mmmm, the sweet smell of success.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0