new moon


Ikväll är jag hos mamma och pappa och har fredagsmys. Hela dagen har jag uppfattat omvärlden som behaglig mjuk bomull.

Jag vaknade upp av en puss från en nyduschad Victor och andades lätt som ejderdun. Började morgonen med att käka frukost, dricka kaffe och titta på Efter tio. Alla ni som har tid till att kolla på det programmet MÅSTE göra det. Malou är bland de viktigaste och mäktigaste kvinnorna i Sverige och behandlar problem som definitivt behöver lyftas fram i ljuset and I love her for that.

Efter att det var slut så klippte och strök jag gardiner så att de blev lagom långa och lagom släta för att kunna hänga i vårt sovrum, diskade och städade upp varenda fläck i köket. Sen sträck-läste jag i nån timme eller så, Twilight no 2 (den är snart slut, så att jag kan vara redo inför bion nästa helg). Gick och mötte mamma i Berga C (to the P), handlade köttfärs, gick hem, lånade internet, tände en brasa och läste vidare.. Jag måste få lufta mina tankar lite, är det någon mer än jag som blev ledsen och deppig av att läsa tvåan? Och jag hoppas såklart att Bella ska ta sitt förnuft tillfånga och välja Jacob (the beautiful beast) istället för Edward (the swine - who started he swine-influenca), fast jag fattar att hon inte kommer göra det (eller..?). Det är väl lika lätt som en plätt, fattar inte vad hon ska tjura för.. Två vackra män, varav en är ett svin som lämnar henne att dö, vill ha henne och hon bara tjabbar!? Förresten, varför heter boken New moon på engelska, men När jag hör din röst på svenska? Kunde den inte bara heta nymåne? Och är det meningen att man inte ska fatta från första stund att Jacob är en varulv, utan blåögt tro på det som Bella tänker tills det (antar jag) ofrånkomligen avslöjas senare i boken? Det måste ju finnas fler än jag som förstod det med en gång? Eller är jag helt enkelt något utöver det vanliga, som jag alltid vetat utifrån det faktum att jag är bäst - ingen protest?

Ikväll är det Idol (what up!) och idolerna ska sjunga två låtar, varav en duett. Gotta love it. Imorgon är det dags för något jag längtat efter sen H&M broke the news: JIMMY CHOO-WOHOOO! Jag tänker inte säga vilken tid, eller vilka plagg jag spanat in. Det blir min lilla hemlighet. (IFALL JAG INTE LYCKAS ROFFA ÅT MEJ DEM OCH CHECKA UT SÅ KNIVAR JAG BÅDE H&M OCH MEJ SJÄLV)

Adios


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0