say no more


Okej nu har jag blivit förkyld en gång för alla. Jag har varit nära att bli förkyld flera gånger den här sommaren men har sagt nej, ätit en apelsin, druckit c-vitamin och överdoserat nässpray för att slippa. Och jag har sluppit. Men nu tänkte jag att jag skulle släppa förkylningen fri så nu har jag har knivar i halsen, värk i bihålorna och rinnsnuva. Jag har ändå inget att göra, jag har ändå inget planerat och jag har ändå inget jobb att gå till. Visserligen ska jag till biblan imorrn och "försöka förstå och ge synpunkter på ett sexuellt ohälso-problem som figurerat i media utifrån litteratur och nationella riktlinjer". WTF? Vad är en nationell riktlinje? Den här kursen är waaay too inriktad mot vården. Iofs heter den här delkursen Biomedicinska perspektiv. Vad förväntade jag mej? Och om jag tänker på det så är det alltid roligare att spara det bästa till sist = Psykologiska perspektiv, Sociokulturella perspektiv och Kommunikativa perspektiv där vi kommer läsa om ex. relationspsykologi, normbildning och intervju- och samtalsmetodik.

Jag pratade med CA igår och vi ska få titta på lägenheten på måndag. Det ska bli sjukt spännande.. Tänk om den är gräslig? Fast hon sa "jag är jätteförtjust i den, så ljus och fin, det ska verkligen bli jättekul att visa er den". Det skulle hon aldrig sagt om den var fruktansvärd?! Och vi kommer få flytta in första november, vilket innebär att bara fyra veckor senare får jag julpynta den. Jag ser fram emot att packa upp alla flyttlådor och vika in kläder i riktiga garderober, vakna på morgonen och ta på mej en nytvättad morgonrock och duntofflor, sträcka ut mej i divanen, titta på Efter tio på Victors plasma, diska med Yes viol-diskmedel, lyxhandla varje 25:e, tända värmeljus och äta chicken teriyaki framför Heroes och Chuck och sedan somna lycklig under dubbeltäcket i våra nya ställbara sängar..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0