W'zup


Idag ligger jag i soffan med personlighets-psykologi-boken i högsta hugg. Jag har visst seminarie i morgon som jag visserligen inte tänker delta i, men måste skriva ihop ett "paper" om olika teorier, teoretiker, likheter och skillnader, egna frågor och ett eget inlägg. Den här kursen känns flummig i jämförelse med a-kursen. Vet inte om det beror på läraren eller om det helt enkelt blir flummigt ju djupare man försöker gräva. Sexologi-kursen är jag dock väldigt nöjd med hittills. Jag rekommenderar den helt enkelt, särskilt till alla som inbillar er att ni är fördomsfria. Hela livet vänds uppochned. Jag är tydligen full av fördomar, utan att ens veta om det.

Jag har kommit på att jag har mycket att vara extra glad för just nu: 1. Siv har parat sej med Sune, fyra gånger - high five! 2. Jag är rik som ett troll. 3. Vi ska få flytta in i en nyrenoverad tvåa inom kort, bara några meter från Emilias hus. 4. This-is-it-filmen ska visas på Biostaden. 5. Jag har fått alla Twilight-böcker och den nya Alan Banks-boken från CDON. 6. På lördag ska jag se Tobbe Trollkarl med Nils och Cevin i Kalmarsalen. 7. Det är Idol på TV varje dag. 8. Alla serier har börjat igen. 9. Jag ska träffa Emma i helgen och bjuda på en födelsedags-drink.

Ja.. livet är helt enkelt underbart. Så varför ligger jag här med mag-katarr, nackspärr och tio ton lastbil parkerad över bröstkorgen? Jag får ingen luft.


Den här tror jag att det är..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0