thinking of


Morgonen började något förvirrat. Jag skulle möta Emilia 8.25 och hade ställt klockan på tio i sju. Vaknade kvart över och SHIIIIIT-jag-har-försovit mej-kommer-inte-hinna-dricka-kaffe-eller-nåt-ångest. Men det hade jag ju såklart inte. Så jag sov vidare. Gick och tränade. Erik höll i passet och körde förra versionen. Stå i warrior-pose i en kvart och göra en miljon criss-crosses och stampa i plankan fast man egentligen bara vill kräkas och falla ihop. Och inte nog med det. Det var typ 35 grader varmt i lokalen så svetten rann vill jag lova.

Nu har jag tid i tvättstugan och tvättar allt jag kan hitta här hemma. Det är så nice när allt är färdigt. Och jag älskar verkligen att vara i tvättstugan. Jag kan stå och sortera strumpor och vika underkläder i flera timmar utan att tröttna. Vad är det för fel då?


Idag är jag äckligt sugen på att bara sticka iväg härifrån. Tänk om man kunde göra det. Packa väskan och skriva en lapp. Vad härligt. När jag och Victor drack morgonkaffe ihop sa han att "vi måste åka utomlands". WHAT?! Mitt svar: "jag vet". Men jag trodde inte han ville. Dessvärre kunde han inte få ledigt i september, så det kanske blir av i november eller december istället. Är så jobbigt att välja bara. Det gamla vanliga res-dilemmat. Så kort flygresa som möjligt - Kanarieöarna/Egypten - Dyrt/Inte så exotiskt. Längre flygresa - Asien/USA/Västindien - Coolio/Exotiskt/Dyrt. Lyxigt hotell eller billigare? All Inclusive eller inte? Tunisen då? Är det inte rätt nice ändå? Man får ju bada i Medelhavet och visst, det är kanske sunkigt och ligger döda kameler i diken och sånt, men det är ju billlllliiigt!!! Och det ser fint ut! Och vilka länder, förutom Sverige, har inte döda kameler liggande i diken? Eller klassamhällen och utbredd fattigdom? Det hittar man ju på Mallorca också. Äh..
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0