where the light is


Hmm, de har gjort om blogg.se en smula och jag gillar't I N T E. Det var hundra år sedan jag bloggade för jag har inte haft någonting att säga. Men idag känner jag mej befriad och kreativ så det ska firas med nytt inlägg. Just nu sitter jag i Djurängen där jag är dagmamma åt Siv. Har precis städat lite här, plockat ur diskmaskinen och satt igång en tvätt. Det är liksom inte nådigt vad det gör med en/två extra boende i det här huset.

Igår kom Victor hem från Sälen och jag blev pirrig i magen när jag hörde honom släpa upp sina väskor i trappen. Det är alltid lika roligt när man kommer ihåg att man är kär i någon :) Han kom hem vid halv nio och då var det meningen att vi skulle ta Kaxhannen till donken, men han hade sovit för länge och vägrade vakna. Det blev således en promenad till Maxi och mys i soffan med X-men 2.

Jag är cp-stört förkyld, ögonen rinner och bihålorna knakar. Jag får värk i dem varje gång jag är förkyld så jag funderar på att prova Sinova nästa gång. Apropå läkemedel så ska jag börja slava på Apoteket igen. Imorgon börjar jag kl. 13 och jobbar till 18. På torsdag och fredag jobbar jag 9-14 och så blir det mer efter det. Det är bra för jag kommer samla på mej så mycket kosing att jag och Emilia till slut kan ta en enkel till Maldiverna och köpa en alldeles egen korallö. Vid ankomsten tar vi av oss klockorna, kastar macka med mobilerna och ställer av oss skorna. Sen sover vi middag under kokospalmerna, njuter av lyxiga spabehandlingar dagarna i ända när vi inte snorklar vid korallrev i turkosa laguner eller äter delikata middagar i facklors sken på en vit strand. För övrigt är det bara hav, sand och ljumma vindar. Jag tänkte visa lite bilder från ön vi ska köpa..


Båten som kör oss till ön


Framsidan till vårt lilla hus


En av våra små altaner


En av gungorna på vår lilla strand


Ibland äter vi frukost på vår lilla strand


Ett av våra små gästhus


Altanen till ett av de små gästhusen


Vårt lilla hus


Ett av våra små sovrum


Vårt lilla vardagsrum


En av våra små uteplatser


Ett av våra små badrum



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0