den som inte tar bort luddet ska dö!


KRAAAX. Känner för att skrika rakt ut, jag är så frustrerad just nu. Det är så jävla idiotiskt och inkompetent att en människa som jag ska ha två viljor, eller att jag ska ha ett samvete och en vilja kanske rättare sagt. I morgon ska jag vara klar med en analys av en film i Sexologin, jag har börjat och kollat färdigt på Den tatuerade änkan, men jag är inte nöjd med den. Så jag har valt en annan film som heter The Woodsman. Jag såg den en gång för typ fem år sedan, och den passar perfekt till min analys, men jag har ju för fan inte den filmen. Så väljer jag att analysera den så har jag ingen film att ta med till skolan imorgon och visa. Det är ett fucking dilemma, för jag kan bara inte göra en halvhjärtad analys av förstnämnda filmen och inte bli helt nöjd. Men jag kan inte heller göra en helhjärtad analys av sistnämnda, bli helt nöjd, men komma till skolan och inte ha en filmklipp att visa upp. Jävla Kerstin, varför ska du alltid göra så här?

Och idag har varit en jävla skit-dag för övrigt också. Vaknade vid halv tolv, och skulle gå och köpa medicin, men hann knappt upp ur sängen innan helvetet brakade lös och jag mådde illa och blah blah. Så vid ett fick Victor köra mej till apoteket, jag köpte medicinen och tog den direkt. Först nu börjar jag må LITE bättre. Jag skulle tvätta idag, men när jag kommer ner till tvättstugan så har någon annan tvätt i maskinen och i torkskåpet. Jag skriver en lapp att jag skulle uppskatta om de kunde tömma rummet på sina saker så jag kan tvätta eftersom jag bokat tvättstugan. Jag får ett snäsigt svar tillbaka att "om du inte befinner dig i tvättstugan under de tider du bokat den så är du en sniken jävel som inte förtjänar att tvätta idag". Den jäveln har alltså mage att bli arg på mej, trots att jag bokat tvättstugan. Hora! Jag har skrivit en mental-note-back som säger: "Tyvärr, men är tvättstugan bokad så är den. Det finns två tidsperioder på en dag, varav den ena är mellan 7.00-13.30 och den andra mellan 13.30-20.00. Ifall jag behöver tvättstugan före 13.30 så kommer jag att boka upp båda perioderna, get it? Om du har problem med det, så är du välkommen (nästa gång) att plinga på hos mig kl. 7.00 och be om lov att använda den ett par timmar, det är helt OK! Jag kommer aldrig (och då menar jag aldrig någonsin) att befinna mig i tvättstugan kl. 7.00 och jag tycker heller inte att man kan förvänta sig att en person ska befinna sig i ett och samma rum under hela tidsperioderna. Så kul är det inte att titta på en snurrande maskin. Men du kan inte bara ta tvättstugan, lämna dina grejer där, skita i att städa efter dig, inte lämna någon lapp eller ditt namn, och förvänta dig att det fungerar så. Det finns heller ingen anledning för en tjuv att bli arg på offret. Du har inte heller någon aning om mitt skäl till att inte befinna mig i tvättstugan prick den tid då jag bokat den för, och jag behöver således inte be om ursäkt. Särskilt inte för en så pass banal sak som att tvätta ett par strumpor, eller vad det nu är du så febrilt gärna måste tvätta. Tack för mig!" Mother-fucker. Om han bara visste vilket BOOOYYAAAA jag skulle kunna ge honom.. Men det finns ingen anledning till att bråka med sina grannar. Och varför i helvete ska det vara så känsligt med just tvättstugor? I don't get it. Har folk inga liv? De bara letar efter petitesser att reta sig på.. För övrigt så är det alltid jag som får städa tvättstugan efter 10 andra besökare, men det är inget jag blir arg för. Jag skulle aldrig säga "den som inte tar bort luddet ska dö" eller så..





Kommentarer
Postat av: Emilia

Ännu en dålig dag? Tänk sol, tänk kristallklart vatten, tänk värme! :)

2010-01-06 @ 18:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0