känslostorm


Idag har det varit emotionellt oväder här hemma kan jag tala om. Och igår var det tvärtom ganska dött.

Igår vaknade jag upp och mådde som jag förtjände, fast ändå inte. Nyårsafton var jätteroligt, med fördrink, plattat hår, hattar, intro-tävlingar, god mat, öl, vin, jellyshots blah blah blah. Runt elva-snåret fick jag en fet smäll i bakhuvudet och jag kände först ingenting, sen vacklade jag till och brast ut i gråt så jag drog in Victor på Moas rum och smällde igen dörren. Sen stod jag och hulkade och tårarna sprutade, medan Victor undrade vad som hade hänt. Självklart hade ingen slagit mej i huvudet med flit, men det gjorde fanimej lika ont ändå, det var poängen. Det kändes som någon slagit mej med en kofot. Anyhow, vi missade tolv-slaget, satte oss i en bil och åkte hem, tittade på de sista fallande fyrverkerierna och gick upp till oss, där var jag i tryggt förvar i Victors famn. Sen somnade jag. Jag har värsta bulan i huvudet fortfarande. Och gårdagen spenderades i sängen, med hela säsong ett av Lost, chips, kaffe, godis, julmust, vatten, skräpmat, nagelpyssel och fotfilning.

Idag vaknade jag flera gånger på morgonen, men jag vägrade vakna för jag drömde så sjukt underbart. Jag befann mej i något hemskt mansdominerat land, där alla bar röda dräkter och stod i givakt på en bro över smutsigt vatten. Jag ramlade i vattnet, och helt plötsligt simmade jag med vackra vampyrer och gamla skolkompisar i turkost genomskinligt medelhavsvatten. Den grekiska ö-världen var ofattbart liten till storlek, man kunde nämligen simma till Rhodos från Kreta på en minut, och hem till fastlandet lika fort. Där väntade en vacker bungalow med privat pool och vackra vampyrer på terrassen. Jag hade kropps-komplex kan man säga och Edward ville definitivt inte ha mej, eftersom jag inte var vacker över huvud taget. Men det var han, punkt slut. Sen tvingade jag mej själv att vakna och gå upp till kaffebryggaren. Då var klockan 13-something och när jag nästan ramlade omkull i köket så kom jag på att min medicin var slut och att jag inte tagit någon dagen innan. Med andra ord har jag legat i sängen ännu en dag. Runt 20-tiden vaknade jag till liv, efter att ha tagit igen gårdagens dos, druckit 100 liter vatten, badat bubbelbad med lavendel, druckit yoghurt och tagit en åksjuke-tablett. Då tog jag igen flera veckors skolarbete och nu är jag äntligen klar. PUH! Är klockan 23? God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0