to live fast and die young


Är hemma idag. Är så jädra spänd i kroppen och har ont i hela huvudet och nacken varje dag när jag vaknar för att jag pressat och gnisslat hela natten. Victor kan inte ens sova i sängen längre för att jag gnisslar så högt, och då har jag ändå bettskenan på plats. Det är varmt och äckligt i lägenheten också, har alla fönster på vid gavel och balkongdörren öppen men det hjälper föga asså.

Nu ska jag göra ett tappert försök att hela mej själv, flytta medvetandet som jag var så sjukt bra på innan. Här kommer en liten lista över allt jag är tacksam för...

... att jag har världens bästa familj och för att ni alltid får mej på bra humör, för att ni är de roligaste, klokaste och helt enkelt mest underbara människor jag vet

... att jag trivs med mej själv, vet vad jag är värd och skiter i allt och alla som inte behandlar mej därefter

... att jag har fantastiska vänner

... att jag har ett träningskort på Nautilus eftersom Body Balance har förändrat mitt liv

... att Spotify finns så jag kan lyssna på min favoritmusik varje dag utan att behöva betala ett enda öre

... att jag bor i en fin lägenhet med min bästa vän och vapendragare och att vår balkong vätter mot väst så jag kan sola på dagarna

... att jag är en tvivlare, tänk så lätt och meningslöst livet vore annars

Det hjälper faktiskt att fundera ordentligt över vad man är tacksam för och koncentrera sej på det för en stund. Man inser helt plötsligt att allt hänger på en själv. Jag själv skapar mitt liv och påverkar min sinnesstämning genom min egen uppmärksamhet.


Känn-pepp-playlist:

Eels - Fresh Feeling
Barry Louis Polisar - All I Want Is You
Michael Jackson - They Don't Care About Us
Train - Parachute
Daniel Lemma - Anything Can Happen
The Killers - All These Things That I've Done
AA Bondy - Killed Myself When I Was Young
MGMT - Time To Pretend
Travie McCoy Feat. Bruno Mars - Billionaire
Jay-Z - Diamonds Is Forever


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0