håll blicken kvar i skyn


Det här har helt klart varit en av de värsta dagarna i mitt liv. Det har känts motigt att ens andas, som om jag inte riktigt har velat leva. Och nej, det är inte för att jag är arg på H&M. Det är mer som om jag tömts på all lycka och välbefinnande och istället fyllts av dess motsvarigheter - typ kval, bekymmer och missnöje. Och jag är mer påverkad av mitt ökande i ålder än jag låtsas om.. Inte för att jag bryr mig om rynkor eller på något sätt tror att ungdomen är det enda som räknas. Det är mer det att jag börjar känna att jag borde varit någonstans nu, någon annanstans än där jag är i livet. Jag skulle säga att jag känner det precis som Lars Winnerbäck verkade göra när han skrev Elden. Och jag skulle önska att jag kunde skriva precis så där. Det finns ingen som han.

"Det är så mycket som man borde klarat av vid det här laget och bestämt. [...] Ja, det var inte bättre förr, men det ska bli bättre framöver och nånstans har man i alla fall kommit om man vet vad man behöver. [...] Fast topparna är högre nu och dalarna är djupare sen elden försvann, som du vet. Man får välja själv och ta saker som de är. Är det jobbigt att tiden går och man blir äldre, eller kul att vara med? [...] Det är så många, så många som vill ta en ner på jorden. Vintern kan bli lång ändå här i den fjällhöga Norden."

Ja. Nu ligger jag i min underbara säng, med tempurmadrass och dubbeltäcke (försöker vara glad för det jag har). I natt delar jag den med lilla Kajsamaja, som ligger och sover bredvid mig just nu. Sötast i hela världen, utan tvek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0