när vår himmel är färglös, oföränderligt grå


Jag vet att många är ovanligt lyckliga och uppspelta idag och köper blommor, chokladaskar och läskiga nallar som håller i hjärtan (nallar är förresten kosedyr för små barn som behöver övergångsobjekt) hejvilt idag till folk de älskar. Jag gillar ingenting som är påhittat och överspelat, men jag tycker det är fint när pappa kommer hem från jobbet och har köpt trisslotter till varenda familjemedlem för att vi är hans hjärtan, eller när Elise har lämnat en lapp på diskbänken till mej och Emelie med hjärtliga kramar och en önskan om en fin dag från mostern. Jag tycker också det är jättegulligt när barn och barnbarn skickar gulliga hälsningar till mormor eller gammelfarfar i Haparanda och skickar in dem till tidningen. Eller kanske en bukett tulpaner till din fru, för att du älskar henne. Nåja..

Vi vaknade vid elva idag, trots att vi ställt klockan på åtta, satte igång Spotify, bryggde kaffe, åt banan, löste sudoku, tog löpet till City Gross, köpte hårtoning, gick en promenad med Siv, drack mer kaffe, ringde och mailade viktiga saker, tonade Emelies hår. Efter det monsterpluggade jag, duschade och grillade prinskorv i öppna spisen. Sen gick vi på bio med mormor, som hon fick i julklapp av oss. Bättre sent än aldrig tänkte vi. Vi såg Svinalängorna och nu vill jag egentligen skjuta mej själv i huvudet av den jävla filmen, men istället fortsätter jag monsterplugget. Jag är numera så kallad expert på njurfunktioner, hudens ekologi, mitos och meios, GMO, prenatal könsdiskriminering, evolutionsteori och mutationer, lymfsystemet och olika slags muskulaturer. Jag är nära att trycka ctrl+s hela tiden eftersom jag är skadad efter alldeles för intensivt pluggande. Mina ögon håller ständigt på att stängas men jag måste tvätta bort sminket innan jag får sova. Det har kommit ett nytt Desperate Housewives-avsnitt och det gör mej lite stressad.

En Jan Stenmark alla stjärtans dag till ära: "I brist på sin nästa, får man älska sig själv." Hjärtskärande vackert.



Alla stjärtans dag-playlist:

Paul Simon - Graceland
Josh Rouse - I Will Live On Islands
Håkan Hellström - Trubbel
Lars Winnerbäck - Solen i ögonen
Monde Yeux - It Should Show
Rufus Wainwright - California
Bo Kaspers - Morgonfågel
Jesse Harris - The Secret Sun
Veronica Maggio - Ballad om vintern

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0