Dalai Lama Dalai Lama Dalai Lama


Lyssnar på Lorentz & M.Sakarias - På drift, klämmer på mina pumpande biceps, smaskar på ett par chokladbitar ur en Paradisask och känner hur själen sjunger inombords. Jag har varit på Body Balance ikväll helt solo och det var fantastiskt, VA FAN. Min kropp har varit ständigt stel i flera veckor, fastnat i nån slags kronisk motsats till avslappnad, så den behövde yoga som smörjmedel och choklad för att piggas upp. Definitivt. Infinitivt.

Igår träffade jag Emilia och det var underbart att träffa den lilla människan igen. Hon var söt som vanligt och såg inte en dag äldre ut än 22. Vilket inte helt osökt får mej att tänka på min egen födelsedag om ett par månader. Ska jag verkligen fylla 24, när jag känner mej som 13 på insidan? Ska jag snart börja köpa krämer anpassade för mogen hy? Ska jag snart börja höra min biologiska klocka ticka? Ska jag snart börja spela Bingolotto och tycka att Melodifestivalen är årets höjdpunkt? Jävla Gud, är du nöjd nu? ÄR DU NÖJD? Nej. Jag vägrar bara. Därför ska jag nu börja rabbla bevis hejvilt på att jag fortfarande är ung:

1. Jag bor i mitt barndomsrum hemma hos mamma och pappa. Där har jag gula tapeter med orange prickar på, rosa matta, rosa morgonrock, rosa badlakan, rosa lampa, rosa tandborste, rosa mjukisbyxor osv.
2. Jag ogillar Lotta Engberg, starkt. Och det gäller även Melodifestivaltjafs.
3. Jag är blank och hal som en tvål över nästan hela kroppen. Hormonförändringen jag drabbades av nån gång i mellanstadiet har fortfarande inte gått över. Jag har finnar både här och där, i skrivande stund sitter jag och pillar på en på hakan och en på axeln.
4. Jag hoppas fortfarande att mina bröst ska växa lite lite till.
5. Minst en gång om dagen springer jag omkring på alla fyra på golvet och skäller som en hund för att roa lilla Siv.
6. Jag har inget körkort.
7. Jag har ingen högskoleexamen.
8. Jag har inget jobb.
9. Jag pensionssparar inte.
10. Jag har heller inga pengar på något sparkonto.

Sådär ja. Nu känns det bättre. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0