snart står ängarna tomma och du får inte längre vara barn


Måndag och lite av en ångestdag. Helgen har varit för vild igen, av mina blåmärksprydda ben att döma, fullspäckat, och när allt lugnar ner sej känner jag oroshjärtat svida en smula. Inget att gräva i kanske, men jag borde stanna och känna efter ibland. Det var längesen. Jag har bråttom och ibland kan jag sakna den strosande människans harmoni.

Så, det blev obviously utgång fredag och lördag och igår tog vi sovmorgon, Emelie och jag, tittade på Oz, åt obligatorisk fruktsallad till söndagsfrukost, drack kaffe och gick en monsterpromenad runt norrlidsbastun. Sen plockade vi upp Sara, Klara och Monzora och handlade på Maxi, åt på Pizzapalatset och tittade på Solsidan och Big Brother. Sejn hem till Emelies källare, mer Oz och somna med alldeles för hög volym på. Snooze på morgonen, kaffe och sen löjpet hem. Tog en promenad med hunden, drack mer kaffe med Nils, pratade om livet och grubblade på dess mening, sen ett varmt långt bad med hårinpackning. Bussen till stan, mötte upp Monzora på Kahls, köpte takeaway-kaffe, citronbiskvier på Holmgrens och olagligt snygg väska på Monki. Sen till Emelie på Eleraff och hängde där till stängning.



 

Hjälp-mot-ångesten:

Florence + The Machine - Dog Days Are Over

Bruce Springsteen - I'm On Fire

America - Ventura Highway

Tom Petty & The Heartbreakers - American Girl

John Holm - Maria, många mil och år från här

Ulf Lundell - Älskling

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0