pure poetry


Frickin söndag i sängen känns det som. Jag vet att det är torsdag, men jag har den där välbekanta känslan av att det är sista lediga dagen innan arbetet i gruvan fortsätter. Nu har jag inte arbete i någon gruva, och heller inget annat särskilt att vakna till om morgonen, förutom att ta ut Siv och brygga kaffe.

Som sej bör ligger jag här och drömmer om rikedom och klädsam lättja. Snobbigt. Men tänk att få leva lite som Carrie Bradshaw.. Att ha som jobb att skriva om sitt spännande, karlrika och fabulösa lyxliv. Att ha ett liv som är spännande, karlrikt, fabulöst och lyxigt - photoshoots, fashion weeks, Manhattan, rejviga nattklubbar, boksläpp, homosexuella vänner, höga klackar och en riktigt fet garderob. Inte för att mitt liv suger hårt, det är jag snarare ganska tillfreds med. Jag har gjort mej vän med att vara arbetslös och fattig, men nu börjar cashen rulla in som de ska (det går bra nu). Idag fick jag äntligen beslut från CSN och kommer bli med pengar igen på tisdag den 25:e. Och vad är det första jag gör när jag vet att jag ska få pengar? Börjar slösa med dem innan jag ens sett röken av ett enda öre. Jag har redan beställt tre par skor, och är på jakt efter världens bästa schampo. Jag tänker låta Moa frisera mej snarast möjligt och bleka mitt hår. Nästa vecka är Emelie hemma igen och det ska firas med rosa mousserande vin och annat snaskigt.


Carrie: How about I read you a little bit of my favorite poetry?
Aleksandr: Please.
Carrie (Reads from Vogue): Cocktails at Tiffany’s calls for classic charm. Oscar de la Renta sleeveless silk full skirted dress with black patent leather bow belt. Now that is pure poetry.

MF!

Vampire Weekend - Jonathan Low
Niclas Frisk - Wondertime
Oasis - Whatever



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0