livsmotiv


Har världens göttigaste söndag. Vaknade hos Emelie lite före elva och såg genast ljuset i tunneln. Emelie informerade mig om att vi skulle äta frukost i solen på baksidan och att frukosten redan var klar. Fil med diverse frön, hackade hasselnötter och gojibär, riskakor och kaffe på en vindstilla altan iklädd endast ful gul Kaggrugby-tröja (årgång 2004) och korta mjukisar. Satt där i ett par timmar och fick sällskap av Moa och Toffa en stund. Konstaterade frekvent att det inte går att vara olycklig en sån här dag. Inte ett uns baksmälla. Vi skippade förfest igår och gick till Harrys före nio med Moa. Drack sammanlagt fyra öl på fem timmar. Allt som allt var det en underbar kväll/natt och vi stannade ända tills de tände lyset och bad oss dra. Köpte gyros, ringde Tyson, bevittnade en fight, åkte hem, la oss i Emelies säng och skrattade halvt ihjäl oss åt allt som hänt, somnade som vanligt in till Oz.

Idag har jag haft äkta kvalitetstid med familjen. Har städat och härjat, pratat och ätit tacos. Jag och Kajsis tog en lång promenad i skogen och letade efter blommor; hittade bara sköra nyutsprungna svalörtsblad, sen ramlade KM och jag fick bära henne hela vägen hem. 16 kilo ledsen och lerig snart fyraårig tjej är tungt för en stackars klen snart 24-årig gammal stofil. Sitter nu och lyssnar på Ted Gärdestad och allt är bra.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0