pride and prejudice



Idag vaknade jag alldeles för sent, tog ut Siv och gick genom en lummig skog där solljuset silades genom gröna blad och trädkronor. Sådana stunder går det inte att vara olycklig. Resten av dagen har jag legat i en brassestol i på Sjöliden och solat. Jag tog en annan bikini-överdel idag med målet att sola bort vita streck från den vaunliga. Där är jag nu inte längre vit, utan Johan Glans-rosa. I sådana här lägen önskar jag verkligen att topless-solning inte kändes så rökmorsa med avskavt nagellack och permanentskadat hår.

Nu är jag nybadad och insmord deluxe med Canoderm. Canoderm är en liten underbar hudlotion som alla borde ha en pumpflaska av hemma. Den luktar absolut ingenting och det är det näst bästa med den, eftersom man kan ha vilken parfym man vill i övrigt utan att det luktar något slags sliskigt ihopkok. Det bästa är naturligtvis att den verkligen hjälper om man är torr.

Nu sitter jag här igen och önskar mig just ingenstans. Mamma och pappa är hemma och glada, Nils är på Öland och trubadurar och verkar trivas, Mats har blivit vän med sin arbetslöshet och kallar sig numera arbetsvägrare, Kajsamaja är så söt att jag vill äta upp henne, Siv ligger tätt intill och snusar på min arm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0