-


Det är söndag och fars dag och vi har käkat schwarzwaldtårta framför nyhetsmorgon och druckit kaffe. Igår krattade jag oändligt många löv, fyllde säckar och släpade dem till en container. Lyssnade på julmusik och drack glögg framför öppna spisen. Löste korsord, skrev och tittade på serier (nya grejen är Persons Unknown). På kvällen gjorde jag mani/pedi, drack rödvin och öste kollage över Polyvore. Polyvore är knark. Skitkul, men knark.

I fredags träffade jag Emilia och det var självklart roligt. När vi gick hem i svinkylan såg vi tydligen en meteor sprängas när den träffade atmosfären. Det var awesome egentligen och min bästa beskrivning av hur den såg ut är.. en jättestor sten på himlen. 400 meter i diameter. Jag väntade i flera minuter på smällen och jordens undergång och idag vågar jag knappt gå ut i mörkret för jag ser der untergang Melancholia-style framför mig. I'm screwed, you don't have to tell me twice. Men se Melancholia för all del (Alexander Skarsgård är löjligt snygg som vanligt). Man blir så deprimerad och överväldigad av dödsångest att det är ett under att man ens andas när filmen når sin kulmen (jag vill så gärna säga hur den slutar så om ni vill veta - här är ett klipp, spola fram till 02:00 och döööö).

Jag känner mig lycklig faktiskt och desto mer när jag tänker på vad jag vill:

  • att det ska bli sommar så man slipper fucking strumpbyxor, fodrade jackor och impregnerade skor
  • fixa jeansshorts att riva sönder, nita, sy om och patcha
  • ha något (gärna denna eller denna) från Versace for H&M-kollektionen naturligtvis
  • bli rik så jag kan köpa allt från 3.1 Phillip Lim och Isabel Marant och en Cartier-klocka
  • skaffa en heltäckande solbränna som aldrig försvinner
  • köpa loads of armband
  • gå loss på lush och köpa schampokakor, lip scrubs och bubbelbitar
  • åka till öland och bada naken i solnedgången
  • se coldplay
  • dricka piña coladas i en solstol
  • hitta en ny perfekt parfym
  • få lika snygga ben som Elin Kling
  • gå till frisören och säga att jag vill ha exakt likadant hår som Angelica Blick
  • alternativ sätta in en jäkla massa löshår så jag åtminstone kan få se hur jag ser ut i en fiskbensfläta.

 

christmas wishlist

Men måste det nödvändigtvis fortsätta vara kallt och snart bli vinter så kan jag tänka mig att knöla in mig i en ullig armygrön jacka med luva och aztekmönstrad tröja och sköna byxor med dragkedjor så länge.. Eftersom jag inte kan gå till frisören så försöker jag prova något nytt som är gratis. Rockar numera mittbena. Känn på den.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0