hard work work



Nu är vi hemma från fisketuren i Risebo. Kom hem i förrgår kväll, helt slut med en sträckt vad och en härlig doft av rök och fiskfjäll. Men det var det värt. Jag har haft jättetrevligt och det var otroligt avkopplande. Alldeles tyst, förutom fågelkvitter och knarrande tallar. Gick upp vid halv sex i lördags, åtta i söndags och sju igår. Så idag hade jag litet svårt att gå upp när alarmet went off. Försov mej från dagens föreläsning och gick istället upp vid elva. Det var otroligt skönt att sova ut och det gjorde faktiskt inget att jag missade skolan.

Jag har börjat jobba igen, på timmar när jag inte är i skolan. Igår tog jag första samtalen. Var supernervös i början, men sen började det flyta på och vid fyra hade jag hört allt, igen. "Men läkaren sa ju att.." "Nej jag har inte fått någon pinkod?!" "Jag är fly förbannad för att apotek ska säljas ut!" "Mina kanariefåglar bråkar.." "Jag kan inte koncentrera mig när dörren är öppen, STÄNG DÖRREN!!!!!!!! STÄNG!" "-56 plockade jag upp döda kroppar med krok" "Jaha, då får jag väl ligga här och ha ont då.." Folk är helt galna ska ni veta. På Apoteket får man prata med varenda tokfrans från norr till söder och det är snarast en raritet ifall man får prata med någon som har alla besticken i lådan. Det är för att vi ska ha roligt på jobbet som Gud gjorde alla människor olika.



Vi har bokat resa nu. Den 28:e augusti lyfter jag, Victor, mamma och pappa från Kalmars flygplats mot Kreta och Platanias och Plaza di Porto resort. Det blir underbart.


Eels - Mr. E's Beautiful Blues

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jadu Kerstmona, det blir alldeles, alldeles underbart på Kreta! Själv har jag varit i TV i kväll, på Smålandsnytt tillsammans med barnen från jobbet. Titta på svt play om du vill. Puss!

2009-05-12 @ 20:41:44
Postat av: Emma

Åh, vad härligt för er! Ni kommer få det alldeles underbart =) Hoppas du får en bra helg, ses på tisdag! Puss!

2009-05-15 @ 08:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0