vadsomhelst


På fredag är det julafton och jag har varken köpt några julklappar eller önskat mej några själv. Jag har inte gjort mej förtjänt av en enda liten klapp och tänker, som den storsinta människa jag är, att allt jag vill ha är snälla barn och fred på jorden (och massor av pengar och båtlaster med snus och en enkel till Maldiverna).

Att lyssna på idag:
Peter Lemarc - Bara När Jag Blundar

Du var en vacker dröm, men en dröm är en dröm likt förbannat
och löftet om en möjlighet är vackrare än allt annat
Vackrare än verkligheten, sanningen och lögnen
Det ligger en sorts odödlighet begravd i själva drömmen
för du är inte nån man älskar, du är nån man saknar
Jag säger det till mig själv om och om igen innan jag vaknar

Jag tänker sällan på dig
ifall du undrar
Nästan inte alls, bara när jag blundar
Du är som försvunnen, i skymundan
Minns dig knappast, bara när jag blundar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0