fresh out the frying pan


God förmiddag. Idag kommer bli ännu en produktiv dag har jag bestämt. Igår vaknade jag lite efter åtta, drack kaffe och åt havregrynsgröt till frukost. Sen begav jag mej till gymmet med Emma där vi tränade rumpa, lår, ben, mage. Sen gick jag hem, väckte Victor, åkte till IKEA och köpte sängbord (finally!). Sen åkte vi ut till Boholmarna och hämtade skrivbord, hylla, skohylla, tavlor (också finally!). Sen hem och spika upp tavlor, snickra ihop sängbord m.m. Nu har vi kommit en bra bit på vägen så det är nästan hemtrevligt. Sen åkte vi och storhandlade, hämtade ut kurslitteratur och postade via blocket sålda böcker till andra fattiga studenter. Det är nog första gången vi verkligen lyckats storhandla ordentligt. Vi köpte (obs! ointressant förvisso): kaffe på rea, laktosfri mjölk och yoghurt, eko-laktosfri matgrädde och gräddfil, flingor till Victor, tomatpuré, eko-passerade tomater, eko-bovete-flingor (naturligt glutenfria), laxfilé, 2 kg blandfärs, ta bort!, svinto, taco-krydda, nachos, pita-bröd, hamburgerbröd, taco-shells, eko-ägg, bacon, fetaost, vitlöksoliver, kruksallat, paprika, körsbärstomater, gurka, eko-bananer (som är mkt godare än icke-eko), potatis, lök, rödlök, eko-vitlök, fryst dill, basmati-ris, svart eko-quinoa, eko rårörda lingon, jäst och kikärtor. Vad ger ni oss för betyg? Jag skulle säga mvg. Att betala: 937, 50, varav eko-varor: 166, 50. Även om man verkligen anstränger sej för att köpa ekologiskt så är urvalet fortfarande inte stort ifall man inte vill bli rånad på köpet. Eko-kaffe är typ dubbelt så dyrt som icke-eko, eko-laktosfri mjölk/yoghurt existerar inte vad jag vet, eko-laxfilé är ytterst sällsynt och kostar ungefär lika mkt som en diamantring, ekologisk bacon finns väl inte? blah blah, jag menar bara att vi verkligen försöker handla eko, men att det inte är 100 % kompatibelt med en fattig students inkomst eller tillgängligheten på Kalmars stormarknader. 

So, idag ska jag läsa ut en finstilt bok på 371 sidor om varför zebror inte får magsår, vika hundöron där jag hittar väsentliga aspekter att analysera utifrån olika relevanta hälsopyskologiska teorier som finns att tillgå i litteratur om cirka 400 sidor. Oj, jag glömde att analysen skall omfatta 7-8 A4 exkl. referenslista och vara färdig senast imorgon.

DO NOT DISTURB!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad du är duktig med ditt pluggeri!!!! Och ni är ju jätteduktiga och kloka i ert handlande av mat! Det är underbart att läsa din blogg! Jag kan knappt tro att det är sant att du kan vara min dotter och så klok och fantastisk,.. eftersom jag är mest tokig... Jag tycker att ALLA människor borde se hur fantastisk du är och ovanligt unik!! Puss på dig! Mamma

2010-01-12 @ 22:05:24
Postat av: Kerstin

Tack mamma, vad du är söt :) Själv tycker jag att alla människor borde se hur fantastisk och ovanligt unik DU ÄR! Ses imorgon! Är du ledig då? Puss

2010-01-14 @ 13:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0