all is groovy


Tänker fortsätta denna dag i gårdagens glada och hurtiga anda. Jag vet, jag är skrämmande Blossom Tainton-lik och ni hatar mej nog, men jag mår bra när jag är hälsosam. Det gör mej lycklig. Det är nätsan så att jag blivit frälst av det aktiva livet, till skillnad från andra som blir frälsta av Jesus. "Jesus this and Jesus that! They even had a priest come and talk to me. He said: God is listening and if I found Jesus, I'd get to walk beside him in the kingdom of Heaven. Did you hear what I said? WALK beside him in the kingdom of Heaven! Well, kiss my crippled ass. God is listening? What a crock of shit!" hahaha love it!

I alla fall, tillbaka till skrytet.. Just nu håller jag på och gör min egen soja-mjölk eftersom jag inte tål de färdiga som säljs i butikerna. Hur lätt som helst, gör såhär: Köp sojamjöl (som är naturligt glutenfritt). Blanda två deciliter sojamjöl och rör ut i två deciliter vatten. Tag åtta deciliter vatten och koka upp. Vispa sedan ned mjöl- och vattenblandningen i det kokande vattnet och låt koka i cirka fem minuter under omrörning. Svalna av mjölken och smaksätt med lite honung eller socker. Klart! Hållbart i cirka tre dygn i kylskåp.

Häromdagen presenterade www.hogskolekvalitet.se de utbildningar som ger högst lön för utexaminerade studenter. En av de utbildningar jag sökt låg på 51:a plats. Det är sociologi-programmet i Växjö, tro det eller ej. Av alla utexaminerade studenter fick 100 % jobb inom sex månader (76 % inom 0-3 månader) som var över eller i nivå med utbildningen. Och ingångslönen ligger på 24775 kronor (WOW!). Jag tror helt enkelt att det får bli sociologi för mej i höst. Tack hogskolekvalitet.se för att ni hjälpte mej på traven! Nu slipper jag flytta till andra sidan jorden för att utbilda mej, kanske (observera kanske) kan jag till och med pendla. Jag får uppenbarligen jobb när jag är färdig. Jag får bra lön redan från början. Jag får både plugga och jobba med något som jag är sjukt intresserad av och värderar högt.

"Sociologi är vetenskapen om människor i olika sociala sammanhang. På sociologiprogrammet studerar du samhället i stort men också hur och varför människors livschanser, handlingsmöjligheter, värderingar och relationer skiljer sig åt. Under det första året läser du kurser i sociologi respektive socialpsykologi. Det andra året ägnas dels åt historiska studier, dels åt en programspecifik kurs som bygger på forskning vid institutionen. År tre innehåller en valfri termin samt en fördjupningstermin i sociologi/socialpsykologi. Efter dessa tre år kan du avlägga filosofie kanditatexamen. Exempel på olika forskningsområden är väldfärd och levnadsförhållanden, kriminologi, medier och kommunikation, arbetsmarknads- och arbetsplatsförhållanden, socialpolitik, makt och social förändring, klassförhållanden, historisk sociologi, ungdomskulturer, livsstilar samt olikheter i villkoren för män och kvinnor och för människor med olika etnisk och kulturell tillhörighet." JAG KISSAR NÄSTAN PÅ MEJ AV ENTUSIASM!

Är det någon mer än jag som tycker att Medstop och Apotek Hjärtat verkar så jädra fjäskiga? "Jag heter herr Nezeril lalala" och Hjärtats "LÄNGE LEVE LIVET". Det är faktiskt äckligt. Vad gäller Kronans Droghandel så räcker det ju blott med deras namn. Jaha, så dom valde det.. Folk som är beroende av sina mediciner för att överleva gillar nog att gå till ett apotek som kallar sig DROGHANDEL. Tacka vet jag Apoteket! För er Kalmar-bor som undrar vilka apotek som fortfarande tillhör Apoteket AB så kan jag upplysa er om att det gäller sjukhusapoteket, Berga centrum, Lindsdal och shoppen på Baronen (som snart kommer bli ett "riktigt" apotek som säljer rx-läkemedel). Helt opartisk information.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0