nu vet du allt om ingenting


Sååee. Julen är slut och det är väl skönt. Jag kan kräkas när jag tänker på fettig julmat och vad värre är.. julsnaps. Juldagens baksmälla var den värsta på länge. Jag fick en massa smaskiga saker i julklapp (bland annat urinvägsinfektionen från helvetet och antibiotika ÄNTLIGEN!) som jag inte alls väntat mig. Jag önskade mig nämligen bara att Johan skulle komma hem och det gjorde han. Han verkar stanna ett tag också eftersom han lyckades halka i en trappa och slita av ett ledband i tummen. 4 timmar på akuten, gips och sjukskrivning 6-8 veckor = stanna i Kalmar. Det är såklart tråkigt för honom, men desto roligare för mig. Det tänker jag inte ljuga om.

Igår kastade vi ut granen som barrat till synes omöjligt mycket. Uthävningen blev faktiskt godkänd av Pappa som annars är så petig med tjugondag Knut och sån skit. Nu sitter jag i sängen, lyssnar på Håkan och tittar på lilla Siv som sover och ser ut som en svan. Har varit sjukskriven från jobbet igår och idag och inte gjort mycket mer än att ligga i sängen och lyssna på diverse P3 dokumentärer. Trustorhärvan, hedersmorden på Pela och Fadime, diskoteksbranden i Göteborg, polismorden i Malexander, Tjörnbrokatastrofen och nu senast M/S Scandinavian Star. Hemskt och fruktansvärt och det slet i hjärtat och knep om halsen när en pappa berättade om sin fina dotter som låg död på asfalten nedanför makedoniska föreningens eldhärjade lokal på Backaplan..

I morgon ska jag till jobbet och hjälpa mina stackars kollegor som måste ha det svårt utan mig. Jag ska lämna in min första timlista och skriva på nytt anställningsavtal, eftersom jag fått förlängt till 31/3. Yaaay me!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0