en dag vaknar man, och upptäcker att man är död

Jag tänkte att nu när jag ändå bara är arbetslös och meningslös så kan jag lika gärna börja skriva lite.
Såhär har min dag sett ut hittills:
9.00 - alarmet ringde, men jag drömde något underbart så jag ville somna om. Siv låg vid mina fötter så jag hade lite dåligt samvete. Hon behövde ju gå ut. Men hon anpassar sej efter mej. Hon är en bra hund.
10.15 - Jag gick upp och drack superstarkt kaffe. Tog sedan en lång promenad med Siv. Hon ser liten och oskyldig ut, men när man möter en Rottweiller i skogen då förvandlas hon till en liten djävul. Man skulle aldrig kunna tro att sådana hemska ljud kan komma ur en sådan liten gullhund. Hundägarnas ögon lyser av skräck och de drar hårt i kopplet på sina hundar för att komma därifrån helskinnade.
11-16 - Växlat mellan att kolla på Djurpolisen på Animal Planet, gömma Frolic i trädgården som Siv hittar och gräver ned under körsbärsträdet, städat köket, kollat resor, pratat med mamma, pratat med Victor och kollat platsbanken. Online telefonpassning söker en kundkommunikatör, men med vissa krav - Ej har eller haft nack eller ryggproblem, ej nedsatt hörsel, god hälsa och fysik med regelbunden träning, psykisk stabilitet, drogfrihet, ostraffad, ordnad privatekonomi, ärlig, praktiskt lagd, hög arbetsnärvaro... You lost me at regelbunden träning.

Hej! Mitt namn är Kerstin och jag har ofta ont i rygg och nacke. Hyfsad hörsel, men har dock återkommande problem med vaxproppar. Jag tränar aldrig. Jag har en orolig personlighet, är sämst på att tänka positivt och jag antar att ni inte ens kommer höra av er och tacka för min ansökan. Jag jobbar bra under stress och om det inte är tillräckligt stressigt så framkallar jag stresskänslan på något annat sätt. Jag knarkar inte, men jag snusar okristligt mycket. Jag är ostraffad, men en sommar snodde jag och Emma cirka 20 cyklar (som hade stått olåsta på offentliga platser väldigt länge, they had it coming). Jag har också klottrat "back and forth forever" ())<>(() över hela väggarna på KM:s stora toalett ihop med Emelie. Det kanske är straffbart? Jag har ingen inkomst, har inte orkat ta mej till arbetsförmedlingen så jag kan få någon form av kassa. Jag är också sämst i världen på att spara pengar. Jag ljuger ibland för att slippa göra saker jag inte orkar. Alla mina kläder ligger på golvet samt sängen och jag dammsuger uppskattningsvis en gång om året. Jag tycker det är skönt att vara ledig och brukar därför sjukanmäla mej från jobb/skola lite då och då. Som jag känner, ibland har jag dåliga dagar, ibland bra, sånt är livet. Jag kommer antagligen därför att bidra till problem med ströfrånvaro bland personalen på er arbetsplats.

Detta var bara ett utdrag ur mitt personliga brev. Vill ni veta mer så kontakta mej via mail. Jag gillar inte att prata i telefon.

Ingen skulle anställa en om man var helt ärlig. Hur kan de då ha som KRAV att man ska vara ärlig? Ingen vill ha en ärlig människa på sin arbetsplats.

Förresten, min cykel har blivit snodd. Förstår inte det.. Jag är rätt sur för det var en gåva från min granne, men det jag är mest förundrad över är varför NÅGON skulle vilja ta den? Om någon skulle se en rostig, gnisslande, blå, gammal springare med avsågat slanglås av märket Monark från 60-talet någonstans så vet ni ju var jag finns. Här. Precis här. Vaktande Blocket och Barrans cykelannonser på nätet.

Klart slut varulvstjut!

Förresten, imorgon är vi alla döda, kanske. Passar ju bra nu när jag ändå inte har något annat att göra. Tänkte passa på att säga tack för den här tiden, det har varit ett okej liv.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1293738/forskare-i-morgon-gar-jorden-under


Såhär mysigt har Siv det i min säng en helt vanlig tisdag, dagen innan jorden går under.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0