öppna ditt fönster släpp in lite sol


glöm den snö som föll i fjol, tänk på rosor och viol..

GOD! Igår och idag har jag vaknat av ren och skär ångest, tittat på klockan och insett att jag sovit lite för länge, igen. Varför ska det vara så svårt att stänga av alarmet, öppna ögonen och gå upp ur sängen? I don't get it. Jag har fått halvspringa för att hinna i tid till jobbet. Det tar ungefär en halvtimme såhär i förkylningstider vilket innebär att jag måste gå upp vid halv åtta för att i lugn och ro hinna med morgonprocedurerna före jobbet. Har jag gått upp vid halv åtta? Har jag haft lugn och ro? Jag har gått upp vid åtta. Vad var det där om att jag hade en exceptionell förmåga att omsätta planer till handling? Såhär har mina mornar sett ut:
8.00 - öppnar ögonen
8.01 kissar en flod (cirka Donau)
8.04 sätter på kaffe och kokar havregrynsgröt
8.10 sätter på datorn, dricker kaffe, äter gröt utan lingon, kollar mailen, moodle, tb, sf, fb, blogg
8.18 sminkar mej framför aftonbladet med portabel spegel
8.22 borstar tänderna, topsar öronen, sprayar håret, klär på mej
8.30 låser dörren och går
9.00 på jobbet - jag hann, WHAT UP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0