Tack för igår, idag är jag död


Det är annandag jul och jag spanar in rean på laredoute just nu. En sak slår mej, inga av deras skor finns i storlek 39, men de finns i 36 (come on! vem har så små fötter?), 42 och 43. Är det så att ingen i hela världen förutom jag har storlek 39, eller är det så att alla har 39 varpå alla 39:or tagit slut? GOD!

Vilken jävla dag. Jag vaknade runt halv tolv snåret, på Victors sida av sängen, med inrökt hår och hud också (det är inte jag som har rökt!). Disgusting. Jag gick upp, ringde mamma, bedyrade mitt välmående och gick ut i köket och drack en liter vatten. Det var då jag upptäckte det. Jag var ingen människa längre, jag var en död varelse, som stank rök, var gjord av sand på insidan och min andedräkt var radioaktiv. Luften i sovrummet var grön, jag svär. Men gårdagen var helt klar.

Vi hade haft fest här, sjungit singstar, haft musik-intro-quiz och jag hade kickat ass. Sen tog vi en bil till stan, landade i kön till KM som var cirka 100 meter lång. Stod där i regn och tjocka moln av tobaksrök i ungefär en timme, då jag, Märta och Putte bestämde oss för att vi inte orkade längre. Vi gick till gallerian (har ingen aning om vad stället heter längre, club nånting..), betalade 100 spänn i inträde, gick in, stället var tomt och drinkarna cp-dyra! Sen anlände folk efter folk, John, Jens, André, Toffa, Frida, Sandra, Nadja, Jessica, Sanna, Oskar, Johannes, Fredde, Kenny.. Det blev en fullspäckad kväll. Jag fick nys om snaskigt skvaller och ölet flödade som vin. Sen gick jag hem, såg att Victor städat upp allt, skrev en gullig lapp (som han aldrig läste), satte upp håret i knut, gosade in mej bredvid sötnosen i sängen och somnade framför första säsongen av Lost. Inga luckor whatsoever. Jag kommer till och med ihåg vad jag drömde och vad som hände på Lost. Så why, man, why, do I feel so dehumanized idag? Jag har legat i soffan hela dagen. Simpsons-maraton, olika reor på nätet (inga godbitar än), läst Twilight, druckit te, ätit godis, fått thai-take-away med hemleverans (mamma), pillat bort avskavt nagellack, badat skumbad, gjort hårinpackning, desinficerat min hud.. Somnade runt sex-tiden och vaknade vid tio när Victor kom hem med mcdonalds-mat. Nu tittar jag på Män som hatar kvinnor för trettioelfte gången och har hittat detta:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0