plötsligt händer det..


Sitter här med psykologi-böckerna i högsta hugg och skriver och skriver och läser och läser. Allt är på psykologi-engelska, men det är JÄTTEspännande och jag har just kommit till ro i en stunds inspiration till att skriva fördjupningsuppgiften. Tror det kan bli riktigt bra. Jag har aldrig skrivit ett så långt arbete, och särskilt inte om kognitiva personlighetsteorier på högskolenivå. I korta drag: jag ska analysera kräk 1 (Nils Bjurman) och kräk 2 (Martin Vanger) i Män som hatar kvinnor, utifrån en kognitiv teori om aggressivitet och våld. Nu vet ni det.

I tisdags skrev vi kontrakt med CA så nu har vi alltså äntligen hittat och fått en lägenhet som inte går av för hackor. Den är nyrenoverad (nytt golv, nya tapeter, nya vitvaror, nya klinker, nya hyllor etc etc), ligger på Getingen, granne med Emilia, nära Mats & Anki, ganska nära hem till mamma och pappa, lagom nära staun, nära skog & hav OCH nära norra kyrkgårn (om man skulle trilla av pinn behöver de inte köra långt för att hämta mej). Det enda jag funderar på är vart man går och hämtar ut post-paket och panik-handlar choklad vid PMS? OKQ8? Jag är van vid att bara behöva springa (läs: släpa mej) runt 50 meter. Jag måste gå från lägenheten till OKQ8 och ta tiden redan på inflyttningsdagen (30 okt - be there or be D E A D) tror jag. Så jag vet hur snabbt jag måste gå om de har nära till stängning och jag bara MÅSTE ha marabou liksom.

Nepp, nu ska jag torka håret, sminka mej, ta på mej horstövlarna och halsduken, åka buss och plugga sexuell ohälsa på bibblan med Evelina.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0