festen är över


Sitter på jobbet och är mitt i dödspasset 9-18. Ska ha lunch vid ett tänkte jag, gå ner till kinesen och köpa wok, dränka den i soja och njuta.

I måndags fyllde jag 23 jävla år, och jag har blivit fint firad i helgen med presenter och god mat och marrängswiss och grejer. Victor bakade en tårta också, formad som en snus. Underbart! Igår var jag och Emilia på bio, The Lovely Bones. Vi hade hela salong 2 för oss själva, helt sjukt, men rätt skönt faktiskt. Vi kunde prata högt, rapa och bre ut oss i sofforna hur mycket vi ville..

Åhh jag längtar tills jag slutar. Folk bara vill ha ha ha och inget ge ge ge. Vi ska till simhallen ikväll och leka att det är ett spa, sitta i bubbelpoolen en stund, gå på vattengympa och göra hårinpackning i bastun. Emilia kommer att ha en annan hårfärg när jag träffar henne idag, och jag är väldigt spänd och förväntansfull inför resultatet. Tror hon kommer passa bra i det!

Jag har lite ont i hjärtat idag, för Ros-Mari har fått ett nytt jobb och ska sluta här på KC. Jag vill minsann inte ha någon annan chef, så jag följer med henne till Emmaboda Kommun och tar jobb som hennes butler tänkte jag. Hon vet inte om det än dock. Däremot så har jag ordnat så att mitt kontrakt förlängs, jag tänker inte tillåta att några skruttiga nykomlingar får företräde när det gäller sommarjobb, när det är jag som är kung här.

I helgen åker jag till Stockholm med halva Victors släkt. Vi ska bo på nåt hotell på söder, fira Nickes födelsedag, gå på barndop och did I mention, bo på hotell?! Jag älskar att bo på hotell, det är något speciellt ändå. Och om exakt tre veckor idag, så kommer jag och Emilia sitta på Kastrup med kiss i byxorna och alkohol i blodet och vänta på flyget som tar oss till en två-veckors-hotellvistelse i Karon. Hotell i två veckor.. mmm... frukostbuffé serverad varje morgon... mmmm.. någon annan som städar ens rum.. mmm.. sol som värmer.. mmm.. billig massage på stranden.. mmm.... Den här fina klänningen har jag köpt i turkos, som jag kan svepa omkring i på stranden i solnedgången... mm..



Kommentarer
Postat av: Emilia

Åhh, snart åker vi! Jag dööööör!!

2010-04-15 @ 08:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0