GRATTIS ALLA PAPPOR ÖNSKAR DRESSMANN


Idag är det fars dag och i alla år har jag köpt ett par trisslotter, en dosa Grov lös och en Marabou-kaka till min. Det är synd om honom. Ja, jag tycker faktiskt synd om nästan alla pappor på fars dag. Och vet ni vems fel det är? Det är Dressmanns fel såklart. Dressmann har nämligen lurat oss alla till att tro att alla pappor önskar sej sidenslipsar, skjortor och strumpor på fars dag. Sedan spann andra butiker vidare på det där och hängde fram extra morgonrockar, böcker om öl, whiskeyglas, manschettknappar, rakhyvlar och isskrapor. Som om det enda pappor gör är att gå runt i sina morgonrockar, läser om öl, dricker whiskey, rakar sej, skrapar bort is från vindrutan och pimpar kavajen med manschettknappar..


Finns det verkligen inget utrymme för alla pappor som gillar att få en bukett röda rosor, doftljus, badskum, smycken, kokböcker och vetevärmare? Seriöst, har vi fortfarande inte fattat att könet INTE bestämmer någons karaktär? Det äckligaste jag vet är människor som tror att män och kvinnor är från olika planeter. Jag läste psykologi på gymnasiet och där vi fick vi en jävla-idiot-skit-fucking-cp-bok som handlade om män och kvinnors olika "problem" och att man, i en relation, var tvungen att inse och acceptera att mannen och kvinnan är olika och således hitta sätt att kunna kommunicera med varann - trots olikheterna. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA! Sen läste jag psykologi på högskolan och där fick vi ingen sån bok. Där fick vi istället böcker som kritiskt behandlade människans psyke och beteende utifrån ett aldrig så osexistiskt perspektiv.

Jag föddes utan snopp, men för det måste jag inte älska att bära mitt blommiga förkläde varje dag, ta ut all föräldraledighet, baka bullar och önska mej glittriga örhängen i julklapp. Jag tror det finns massor av pappor och icke-pappor där ute som inte önskar sej en skjorta med sidenslips för 149 kronor idag, lika mycket som det finns mammor och icke-mammor som inte önskar sej nallar som håller i hjärtan och annat skräp.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0