en helt vanlig tisdag


Har precis kollat idol och jag gillar't. Tyckte inte att någon var superbra idag, hon den sista lät som en blandning mellan Melissa Horn och Lisa Ekdahl.. Och Lisa Ekdahl kan man aldrig ogilla. Nu tittar jag på Utfrågningen och jag blir bara argare och argare.. borgarpack!

Idag har jag umgåtts med Emma hela dagen. Det var fab. Vi gick på IKEA, modehuset, staun och handlade på Maxi. När jag kom hem diskade jag. Alltid kul. Sen lagade jag mat och det blev så jädra gott. Nudelsallad med räkor och zucchini. Skalade räkor för hand (eftersom de alltid är godast och finast), ugnsstekte zucchini (skulle vara aubergine), hackade vitlök, färsk chili och färsk chokladmynta (egentligen skulle det vara basilika) och kokte risnudlar. Blandade ihop allt med limesaft, rapsolja, socker och salt. MMMMumsigt. Men ska ni prova på att - servera detta med ett stort glas vatten. Ganska starkt, även om man tömmer chilin på fröna. Vi åt detta ljummet, men jag tror nästan att det är godare kallt.

hej då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0