låt solen värma dig


Idag är det varmt, stundtals lyser solen het. Jag tog ofrivillig och alldeles för lång sovmorgon, verkar inte helt osökt som om jag lider av sömnbrist. Tog ut Siv, stannade till i backen innan skogen och lyssnade på allt fågelkvitter, började närapå gråta av tacksamhet inför den trofasta skogen som låg framför mig. Tog en lång och harmonisk promenad. Öppen jacka, inga vantar, ingen halsduk, grönt på marken. Men våren verkar onekligen svårflirtad i år.. I födelsedagspresent önskar jag mig vitsippor och brustna knoppar. Nu verkar det som om jag är ovanligt knäpp i skallen och nästan skamfullt blödig, men det är något speciellt med vår ändå, det går inte att neka till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0